تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۰۱۲۱۱
سرویس خبر : انرژی

مدیرعامل توانیر از حذف یک میلیون کولر گازی فرسوده در سال آینده خبر داد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران با بیان آنکه اوایل سال آینده حدود یک میلیون کولر گازی فرسوده تعویض می‌شوند، گفت: این پیشنهاد سال گذشته مطرح و پس از کسب مجوز از شورای اقتصاد مقرر شد پیمانکار و شرکت تولیدی مجری این طرح انتخاب شود.

به گزارش می‌متالز، "محمدحسن متولی زاده"روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: طی یک فراخوان نسبت به انتخاب پیمانکار و شرکت تولیدی اقدام و کار ساخت آغاز شد.

وی اضافه کرد: از آنجا که کولر‌های ساخته شده نتوانست از نظر فنی استاندارد‌های لازم را کسب کند، اجرای طرح کند پیش رفت که اکنون با رفع اشکالات فنی و اخذ استاندارد لازم، اجرای کار بار دیگر در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: طرح تعویض یک میلیون کولر گازی فرسوده در مناطق هدف از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

متولی زاده گفت: براساس این طرح جایگزینی حدود چهار میلیون کولر گازی فرسوده هدف گذاری شده که در مرحله نخست یک میلیون کولر گازی فرسوده جایگزین خواهند شد.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان ساخت: مردم در اجرای این طرح ۳۰ درصد مبلغ مورد نیاز را پرداخت خواهند کرد و بقیه آن از سوی دولت تامین خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را کاهش مصرف برق دانست و افزود: کولر‌های فرسوده مصرف بالایی دارند که اجرای این طرح کمک خواهد کرد مصرف برق به نحو چشمگیری کاهش یابد.

براساس این گزارش، مردادماه امسال سخنگوی صنعت برق گفت: هزینه تعویض کولر‌های فرسوده گازی برای مصرف‌کنندگان یک‌سوم قیمت تمام شده است و بقیه هزینه از محل صرفه‌جویی سوخت، از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده