تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۸
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۰۱۶۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش عرضه کالا‌ها در بازار سبب تعادل قیمت‌ها خواهد شد / رشد بسیار مناسبی را در ۲۹ رشته صنعتی شاهد هستیم

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گرانی‌های موجود در سطح بازار غیر قابل انکار بوده، اما درصدد هستیم تا با عرضه بیشتر محصولات و کالا‌های اساسی در بازار قیمت‌های موجود را به تعادل برسانیم.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم حسینی عصر امروز در حاشیه بازدید از واحد‌های تولیدی استان اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیاست وزارت خانه صنعت، معدن و تجارت در خصوص تنظیم و کنترل قیمت در خصوص کالا‌های اساسی، تولید این محصولات و عرضه بیشتر در بازار بوده و به طوری که امروزه با اینکه گرانی‌های موجود غیرقابل انکار است، اما فراوانی محصولات در بازار نیز مشهود بوده و کمبودی در خصوص کالا‌ها نداریم.

وی افزود: در وضعیت کنونی وزارت صمت بار سنگینی در اقتصاد بر دوش دارد و در خصوص کاهش قیمت‌ها نیز درصدد هستیم تا با عرضه بیشتر محصولات و کالا‌های اساسی در بازار قیمت‌های موجود را به تعادل برسانیم و در خصوص میوه شب عید نیز پیش‌بینی‌های لازم انجام یافته و در چند روز آینده اقدام به توزیع انبوه میوه در سطح کشور خواهیم کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: علی‌رغم مشکلات حادث شده از باب تحریم‌های ظالمانه و هم‌چنین شیوع بیماری کرونا در کشور که موجب متضرر شدن بخش‌های مختلف اقتصادی شد، اقدامات موثری در حوزه‌های مختلف اقتصادی کشور انجام یافته و رشد مناسبی در بخش‌های مختلف شاهد بودیم.

رزم حسینی عنوان کرد: خوشبختانه در بخش تولید رشد قابل ملاحظه‌ای را شاهد بودیم و حداقل در ۲۹ رشته صنعتی از رشد چند صد درصدی برخوردار بودیم و برای نمونه در کارخانه‌های خودرو سازی رشد ۲۸ درصدی در تولید داشتیم و در صنعت لوازم خانگی در بعضی موارد تا رشد ۶۰ درصدی در تولید را تجربه کردیم و در کنار آن بخش فولاد رشد ۱۳ درصدی و تولید آلومینیوم رشد ۵۷ درصدی داشته است و علی‌رغم تمامی مشکلات در بخش صنعت نه تنها کاهش اشتغال نداشتیم بلکه اقدامات انجام یافته، سبب افزایش اشتغال شده است.

وزیر صمت با اشاره به توسعه بخش صادرات گفت: در بخش صادرات و تجارت خارجی نیز اقدامات مناسبی انجام گرفته و علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها تا به امروز ۲۸ میلیارد دلار صادرات داشته‌ایم که در آمار جدید این میزان بیش از ۳۰ میلیارد می‌رسد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده