تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۱
بازدید: ۵۸۵
کد خبر: ۲۰۱۶۱۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

رشد ۱۹ درصد تولید خودرو تا پایان بهمن‌ماه

‌می‌متالز - بررسی آمار‌های منتشره دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه ۹۱۰ هزار و ۱۷۶ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۹ درصد نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، در مدت مشابه سال گذشته ۷۶۴ هزار و ۶۹۵ دستگاه خودرو تولید شده بود.

مطابق این آمارها، بیشترین تولید خودرو در دسته سواری بود. در این بخش خودروسازان داخلی ۸۲۸ هزار و ۳۱۹ دستگاه خودرو (معادل ۹۱ درصد کل تولیدات) تولید کردند که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۸.۵ درصدی داشته است.

تا پایان بهمن‌ماه، ۷۴ هزار و ۶۴۵ دستگاه وانت و فقط ۲۴۱ دستگاه ون تولید شد که در مقایسه با ۱۱ ماهه پارسال به ترتیب رشد ۲۲.۱ درصدی و ۲۱.۹ درصدی داشته است.

در این مدت تولید مینی‌بوس و میدل‌باس یک دهم درصد رشد ثبت کرد و به ۷۳۱ دستگاه رسید، در بخش اتوبوس نیز بیشترین رشد با ۹۳.۵ درصد حاصل شد و خودروسازان ۸۹۴ دستگاه اتوبوس تولید کردند.

تولید کامیون، کامیونت و کشنده نیز در این مدت با رشد ۷۹.۶ درصدی در مقایسه با ۱۱ ماهه سال گذشته به پنج‌هزار و ۳۴۲ دستگاه رسید.

شایان ذکر است خودروسازان داخلی در بهمن‌ماه امسال ۹۵ هزار و ۶۸۲ دستگاه انواع خودرو تولید کردند که در مقایسه با بهمن‌ماه ۹۸ رشد ۲.۶ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده