تاریخ: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۶
بازدید: ۵۴۹
کد خبر: ۲۰۱۸۸۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
وزیر تعاون:

۴۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی کشور توسط شستا در حال انجام است

‌می‌متالز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مشارکت شرکت پشتیبانی شستا وابسته به سازمان تامین اجتماعی در طرح‌های عمرانی کشور گفت: این مجموعه اکنون تعداد زیادی پروژه عمرانی در زمینه‌های مختلف مانند راه و سدسازی به ارزش ۴۰ هزار میلیارد تومان در دست اجرا دارد.

به گزارش می‌متالز، محمد شریعتمداری عصر دوشنبه در حاشیه بازدید از پروژه ۲ قطار شهری کرج که توسط شرکت سابیر و ابسته به شستا در دست ساخت است، افزود: شرکت پشتیبانی شستا اکنون پروژه‌های متعددی در دست اجرا دارد و این مجموعه طی ۲ سال اخیر موفقیت‌های بزرگی در زمینه انجام پروژه‌های عمرانی و اقتصادی کشور داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اکنون پروژه‌هایی مانند سد مخزنی «چم شیر» استان کهگیلویه و بویر احمد توسط شرکت سابیر وابسته شستا در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با تمام توان و قدرت در حال اجرای پروژه‌های متعدد عمرانی در کشور است، اظهار داشت: تلاش‌ها براین است که تا پایان عمر کاری این دولت پروژه‌های عمرانی دارای اهمیت بالا و مورد نیاز مردم به سرانجام برسند.

شریعتمداری گفت: بخشی از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی مربوط به ایران کوچک یا استان البرز است که متروی کرجاز جمله این پروژه‌ها می‌باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تلاش‌ها بر تکمیل فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج معطوف شده است، بیان داشت: افتتاح این پروژه نقش موثری در بهبود وضعیت اقتصادی و رفاهی شهر کرج خواهد داشت.

شریعتمداری یادآور شد که پروژه قطار شهری کرج در دهه ۸۰ آغاز شده، اما در دولت دوازدهم تلاش‌ها برای تکمیل پروژه مضاعف شد به طوریکه کار‌های انجام گرفته طی سه سال گذشته بیش از فعالیت‌های ۱۰ ساله ماقبل آن است.

وی ادامه داد: افتتاح فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج کمک شایانی به روان سازی ترافیک این کلانشهر خواهد کرد و تلاش می‌شود تا در سه ماهه نخست سال آینده به بهره برداری برسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پس از تکمیل فاز یک قطار شهری کرج، عملیات اجرایی فاز‌های بعدی آن بلافاصله آغاز می‌شود.

شریعتمداری بیان داشت: در فاز نخست قطار شهری کرج پنج ایستگاه افتتاح خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه استاندار البرز و مدیران شرکت سابیر و مدیریت شهری کرج از خط ۲ قطار شهری بازدید کردند.

خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر کمالشهر در غرب کرج را به شهرستان ملارد استان تهران در جنوب شرقی کرج متصل می‌کند.

عملیات ساخت این پروژه سال ۱۳۸۵ آغاز شده که تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل آن بین دانشگاه خوارزمی در غرب و میدان شهید سلطانی در جنوب شرقی کرج حفاری شده است.

فاز یک خط ۲ قطار شهری کرج به طول حدود ۶.۵ کیلومتر بین گلشهر و چهار راه طالقانی کرج خردادماه سال آینده افتتاح می‌شود.

این پروژه با مشارکت شرکت سابیر وابسته به شرکت پشتیبانی شستا و سازمان تامین اجتماعی، مدیریت شهری کرج و استانداری البرز در حال ساخت است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) البرز

عناوین برگزیده