تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۰۱
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۰۱۷۱۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولادسازان کرمانی واحد ۳۰ هزار تنی الکترود گرافیتی می‌سازند

‌می‌متالز - پورابراهیمی در آیین گشایش نمایشگاه نهضت تولید، بومی‌سازی و صادرات کرمان مطرح عنوان کرد: ظرفیت نیازسنجی کالا‌های مورد نیاز و تولید آن در استان کرمان وجود دارد لذا درخواست داریم که این ظرفیت‌ها را با مدلی موفق و توانمند عملیاتی کنیم که آن را به کشور نیز گسترش دهیم.

به گزارش می‌متالز، سالانه میانگین ۸۰۰ میلیون دلار واردات الکترود گرافیتی برای صنعت فولاد کشور داریم لذا در زمانی که تراز تجاری ایران با ۳۵ میلیارد دلار بسته می‌شود، این رقم، عدد پایینی نیست.

بسیاری از این محصولات مورد نیاز صنعت فولاد کشور وارداتی است و استان کرمان می‌تواند ۲۵ درصد این ظرفیت را جذب و تولید کند.

شرکت‌های فولادی خارج از استان تاکنون اقدامی به صورت عملیات در تولید داخلی و بومی سازی و صادرات این کالا‌ها انجام نداده اند که علت آن را دشواری کار اعلام می‌کنند که قابل پذیرش نیست.

واردات چالش اصلی ما است و پورسانت‌های واردات به‌عنوان اصلی‌ترین عامل، دست ما را در حوزه تولید داخلی باز گذاشته تا مسیر حرکت به سمت تولید واقعی برود و این در حالیست که مافیای واردات اجازه تولید نمی‌دهد لذا ضرورت دارد که مدیران جسور پای کار بیایند.

تمامی لاستیک خودرو‌های فوق سنگین تراک‌ها به عنوان نیاز امروز صنایع و معادن کشور، وارداتی و سالانه عددی قابل توجه ارزبری از کشور دارد، در حالی که شرکت‌های لاستیک ما جزو هشت رتبه برتر دنیا هستند و امکان تولید این محصولات داخل کشور وجود دارد، اما هیچ شرکتی در این راستا اقدام نمی‌کند که باید با نیازسنجی این اقلام را تولید کنیم

در این راستا شرکت لاستیک بارز کرمان با هماهنگی شستا و شرکت‌های بزرگ معدنی در داخل و خارج استان پای کار می‌آیند و بزرگترین ظرفیت در حوزه تولید لاستیک خودرو‌های فوق سنگین در کرمان تشکیل شد که با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان ظرف یک ماه آینده برنامه تولید خود را آغاز می‌کند.

باید با برقراری ارتباط پارک علم و فناوری و صنعت، بومی سازی و تجهیز شرکت‌های دانش بنیان کشور، تقویت شود.

وی با بیان اینکه سه نشست برای تامین الکترود‌های گرافیتی فولاد کشور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گذاشتیم تاکید کرد: در این راستا شرکت‌های فولادی داخل استان کرمان برای تولید با ظرفیت ۳۰ هزار تن پای کار آمدند که نیاز خود را تامین کنند.

منبع: شرکت ملی فولاد ایران

عناوین برگزیده