تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۵۳
بازدید: ۳۵۴
کد خبر: ۲۰۲۰۸۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی عنوان کرد

توسعه صنایع پائین دستی فولاد/ تکمیل زنجیره تأمین و زنجیره ارزش در صنعت فولاد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تکمیل زنجیره تأمین و زنجیره ارزش و توسعه صنایع پائین دستی در صنعت فولاد و توسعه صنایع تبدیلی در منطقه را اولویت‌های مجموعه صمت استان در سال جدید عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، حبیب امین زاده در آئین تجلیل از صادرکنندگان برتر، گفت: صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالین اقتصادی کشور رزمندگان جنگ اقتصادی هستند و در سال جهش تولید خروج از اقتصاد نفت محور، توسعه صادرات غیرنفتی و تولید محصولات صادراتی مهمترین اقدام عملیاتی جهادگران عرصه تولید و اقتصاد استان بوده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد تومانی در مجتمع فولادی شاهین بناب، گفت: یکی از اصول مجموعه صمت استان توجه به مزیت‌ها و اولویت‌های سرمایه گذاری براساس ظرفیت شهرستان‌های مختلف است و شهرستان بناب در زمینه صنایع فولادی و تبدیلی قابلیت‌های بالایی جهت توسعه دارد.

رئیس سازمان صمت استان از تحقق اهداف صادراتی در ۱۱ ماهه سال جهش تولید خبر داد و اظهار کرد: علیرغم شیوع بیماری کرونا، محدودیت‌های مرزی و تحریم‌های ظالمانه به همت بخش خصوصی توانمندمان میانگین آمار صادراتی استان ارتقاء یافته و رشد آن از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

وی با اعلام این‌که سازمان صمت استان همراه فعالین تجاری به ویژه تولیدکنندگان محصولات صادراتی است، ادامه داد: تداوم فعالیت استان در گرو توسعه صادرات غیرنفتی بوده و در جلسات تعامل همواره مشکلات و مسائل واحد‌های صنعتی و معدنی با همراهی سایر دستگاه‌های متولی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

امین زاده بر اصلاح برخی قوانین در جهت بهبود وضعیت تولید تأکید کرد و گفت: با پیگیری و پیشنهاد سازمان صمت در زمینه اصلاح بخشی از قوانین مرتبط با حوزه صنعت، معدن و تجارت و همکاری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، شاهد اصلاح شیوه نامه‌ها و ابلاغ به سراسر کشور بوده ایم.

وی حمایت از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان استانی را از دیگر اولویت‌های صمت در سال ۱۴۰۰ برشمرد و افزود: صادرات بدون دانش به جایی نمی‌رسد و با توجه به برنامه‌های مقام عالی وزارت و همچنین استاندار آذربایجان شرقی به عنوان رئیس ستاد توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان باید بیشترین بهره را از فرصت سرمایه گذاری در منطقه ببریم.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: در شرایط امروز باید آموزش‌های لازم به شرکت‌های مدیریت صادرات ارائه شود تا با شناسایی بازار‌های هدف به اهداف تبیین شده دست یافته و شرکت‌های دانش بنیان و توسعه صادرات استانی دانش محور شوند.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده