تاریخ: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۵۰۵
کد خبر: ۲۰۲۴۶۳
سرویس خبر : زمین شناسی
مدیرعامل مس:

اکتشافات میلیارد تنی کرمان جایگاه ایران را ارتقا می‌دهد

‌می‌متالز - سرپرست معاونت معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: در منطقه سریدون واقع در پشت سرچشمه استان کرمان اکتشافات بی نظیری انجام دادیم که به‌زودی ذخیره میلیارد تنی برای این استان کشف می‌شود و جایگاه این صنعت ایران را ارتقا می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، اردشیر سعدمحمدی روز یکشنبه در جمع رسانه‌ها افزود: ایران در حال حاضر در رتبه هفتم ذخایر مس دنیا قرار دارد و با اکتشافاتی که صورت می‌گیرد، رتبه بهتری را در جهان به ارمغان می‌آوریم.

وی اظهار داشت: خرسندیم که به فرمان رییس جمهوری و در کنار استاندار کرمان که با حمایت‌های ایشان این طرح ماندگار و بزرگ را در منطقه درگیر خشکسالی و کم‌آب کرمان به مرحله اجرا گذاشتیم.

سرپرست معاونت معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زیربنا و ساختار تامین آب صنایع و معادن از خلیج فارس برای آینده سبب ایجاد سرمایه‌گذاری‌های بسیار بزرگ، گردش مالی مناسب، اشتغالزایی و آسایش و آرامش مردم در منطقه سرچشمه رفسنجان می‌شود.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که خط نخست انتقال به منطقه سرچشمه رسید که سهمیه شرکت مس در این خط استفاده از ۴۰ میلیون مترمکعب در سال است.

سعدمحمدی افزود: با توجه به اینکه مجموع صنایع مس کشور ۲۷ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کند و طرح‌های توسعه‌ای ما نیز به ۳۱.۹ میلیون مترمکعب آب جدید نیاز دارند، خوشبختانه انتقال این خط خلیج فارس، آب مورد نیاز سرمایه‌گذاری‌های این شرکت را تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: جایگاه شرکت ملی مس ایران در چهار سال آینده با توجه به ۲.۴ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری ارزی به اضافه ۳۰ هزار میلیارد تومان ریالی سبب می‌شود که شرکت مس جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا در تولید مس قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این افتخار بزرگ با سرمایه‌گذاری‌های شرکت مس سبب ایجاد چهار و نیم میلیارد دلار درآمد برای این مجموعه است و امیدواریم سهم خود را در تولید ناخالص و اقتصاد ملی کشور بیش از گذشته به منصه ظهور بگذاریم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس گفت: امیدواریم با آموزش، استفاده از نیروی انسانی شایسته و تکنولوژی روز دنیا در بهره‌وری بهتر شرکت مس اقدام شود و شاهد حضور درخشان شرکت در اقتصاد کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده