تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۳۶۶
کد خبر: ۲۰۲۳۳۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان:

فولاد زرند ایرانیان متولد دوران تحریم است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان اظهار داشت: واژه منحوس تحریم در تمام دوران کار ما، همانند مانعی سخت و فشرده عمل می‌کرد، اما خوشبختانه حسرت توانستیم اثرات ناشی از آن را به صفر برسانیم.

به گزارش می‌متالز، مجید قاسمی، رئیس هیات مدیره شرکت مادرتخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) در آیین بهره‌برداری از مجتمع فولاد زرند ایرانیان اظهار داشت: با افتخار و در کمال تواضع این هدیه اقتصادی را به ملت ایران تقدیم می‌کنیم و به همه مسئولان استان، شهرستان، دکتر پورمند، دکتر سهراب‌نژاد، مهندسان، کارگران و همه تلاشگران این عرصه که، چون سربازان مجاهد، برای به نتیجه رسیدن این پروژه بزرگ تلاش کردید، خدا قوت می‌گویم.

وی افزود: از هیات‌مدیره بانک پاسارگاد هم به دلیل هماهنگی و همراهی با بخش اقتصاد تشکر می‌کنم؛ زیرا با این همدلی و هماهنگی میان بخش مالی و اقتصادی توانستیم، این پروژه عظیم را به نتیجه برسانیم.

موفقیت روزافزون در انتظار میدکو

در این مراسم همچنین، علی‌اصغر پورمند، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) هم در این مراسم، ضمن تبریک ایام مبعث، بیان کرد: از تلاش همه کسانی که در اجرای این پروژه گامی برداشتند تشکر می‌کنم. همچنین از گروه مالی پاسارگاد هم به دلیل حمایت‌های خالصانه آن‌ها قدردانی کرده و امیدواریم با توکل بر خداوند و استعانت از حضرت حق، بتوانیم شاهد موفقیت‌های بیشتر در عرصه‌های مختلف و سربلندی ایران اسلامی باشیم.

راه‌اندازی بزرگ‌ترین پروژه فولادسازی کشور به همت بخش خصوصی

ماشالله سهراب‌­نژاد، مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان در این مراسم، تصریح کرد: پروژه مجتمع فولاد زرند به ضرس قاطع، یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فولادسازی در بخش خصوصی، پس از انقلاب اسلامی است. این پروژه در خرداد ماه سال ۱۳۹۲، با دریافت نقشه‌های اجرایی، کار سیویل و استراکچر را آغاز کرد. طی هفت سال در شرایطی که درگیر منحوس‌ترین پدیده‌های بازدارنده بودیم، با قاطعیت و قدرت کار را ادامه دادیم و به پیروی از دستورات به همراه حضور و حمایت دکتر پورمند، توانستیم امروز ۱۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۹، شاهد شروع بهره‌برداری این پروژه عظیم در بخش فولاد باشیم.

وی در ادامه یادآور شد: شرکت فولاد زرند ایرانیان به تنهایی نزدیک به ۵۰ درصد از میدکو است، ولی به همت دکتر پورمند در کنار همت همکاران و پیمانکاران نجیب و فداکار، این مهم را به نتیجه رساند. امروز با افتخار می‌گویم که صحنه‌هایی را پشت سر گذاشتیم که به سختی می‌‎توان در مقابل آن مقاومت کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان تاکید کرد: واژه منحوس تحریم در تمام دوران کار ما، همانند مانعی سخت و فشرده عمل می‌کرد، اما خوشبختانه حسرت توانستیم اثرات ناشی از آن را به صفر برسانیم. در واقع، به نوع می‌توان اذعان داشت که ما به همراه هلدینگ میدکو، شرکت فولاد زرند ایرانیان، شرکت فولاد سیرجان، فولاد بوتیای ایرانیان و همه فعالیت‌های بانک پاسارگاد در استان شریف کرمان، در دوران تحریم از نو متولد شدیم و سپس در همین دوران که ویروس منحوس کرونا نیز به آن افزوده شده بود، رشد و حرکت کردیم. ما در کنار دکتر قاسمی، دکتر پورمند، مسئولان محترم شهرستان و استان و همچون بزرگان این سرزمین، مرد و مردانه ایستادیم.

سهراب‌نژاد ادامه داد: من به عنوان یک کرمانی، همیشه حسرت این موضوع را دارم که چرا در شهر کرمان با این همه امکانات، پروژه فولادی وجود ندارد؟ اما در حال حاضر، این رخداد بزرگ، با همت، جسارت و خواستن اتفاق افتاده است؛ بنابراین دلی که با مردم باشد، دلی که برای اشتغال این جوان‌ها بتپد، دلی که حیف­اش بیاید که این جوان‌ها به انحراف کشیده شوند. این دل‌ها حالا هستند؛ در وجود آقای دکتر پورمند، در وجود مسئولان محترم، امام‌جمعه محترم، فرماندار محترم، سازمان صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست، شورای تامین استان، قوه قضاییه، نیرو‌های انتظامی و خداوند متعال در دل همه این همت را گذاشته که برکت بیافرینند و آفریدند.

وی اشاره کرد: در خیلی از پروژه‌های شرکت فولاد زرند ایرانیان (از زیرمجموعه‌های هلدینگ میدکو)، حدود ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان برومند این سرزمین مشغول به کار و فعالیت هستند. این جوان‌ها امروز روی پای خودشان به خوبی ایستاده‌اند. این جوانان آن­چنان با مهارت تولید می‌کنند که باور کردنی نیست، ولی قبول کنید، این اتفاق افتاده است؟ چرا؟ برای اینکه زمینه‌اش فراهم شد؛ برای اینکه اعتماد کردند؛ برای اینکه قبول کردند که می‌شود و همین شد که فراتر از تصور، ظاهر شدند.

مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان عنوان کرد: ۱۰ میلیون مترمکعب خاک‌برداری و خاک‌ریزی برگشتی، ۳۱۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ۱۳۵ هزار تن تجهیزات، ۸۰۰ هزار قطر اینچ پایپینگ، دو هزار و ۵۲۰ کیلومتر کابل‌کشی و...، نشان از همت بالای این مجموعه در راستای تحقق رونق، جهش و توسعه تولید می‌دهد. این فرهنگ در مجموعه میدکو به درستی جا افتاده است که باید رخداد‌های توسعه‌ای به ثمر بنشیند؛ تحقق این موضوع، به مدیریت مناسب در این زمینه برمی‌گردد. امیدوار هستیم این فرهنگ، به‌کل مملکت تسری پیدا کند.

سهراب‌نژاد با تشریح چگونگی اجرای این پروژه عظیم و حضور مرتب دکتر پورمند، ابراز کرد: پروژه‌های میدکو زمان‌بندی دارد؛ در واقع، اگر زمان تحقق هر پروژه تنها یک روز عقب بی‌افتد، همه بازخواست می‌شوند. آقای دکتر پورمند هر هفته در کرمان است؛ حضور ایشان برکت آفرید. وقتی دست‌ها و دل‌ها به هم گره می‌خورد، برکت می‌آفریند. برکت زاییده هماهنگی و همراهی دست‌ودل است. دست تنها برای کار خوب است که حرکت می‌کند؛ دل تنها برای رفاقت، دست‌ودل که با هم شد کار، هنری می‌شود. هنر یعنی چی؟ هنر یعنی همراهی دست‌ودل. با دست تنها می‌توانید بهترین تابلو را بکشید، ولی کسی آن را نگاه نمی‌کند؛ با دست و دل تنها دو خط روی دیوار بکشید میخکوب آن می‌شوند. دست‌ودل وقتی کنار هم بیاید، معجزه می‌کند. وقتی کنار هم بیاید می‌شود میدکو. می‌شود فولاد زرند ایرانیان با ۶ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل دائم و سه تا چهار هزار نفر که آن‌ها، به طور دائم به ما وابسته‌اند و شاید یکصد هزار نفر غیرمستقیم، می‌شود این‌ها. برکت دست‌ودل را فراموش نکنید. ما این را یاد گرفتیم.

وی در ادامه صحبت­های خود با اشاره به شرایط تحریم، گفت: از تحریم نترسید که ما نترسیدیم، به خدا نترسیدیم، برای اینکه کسی بود که القا کرد به ما که نترسیم و والله که نترسیدیم. اگر این پروژه قبل از انقلاب هم می‌خواست اجرا شود، با همه امکانات آن روز‌ها باز هم مشکل بود، اما شد. به طوری که توانستیم طی هفت سال پروژه‌ای بیافرینیم که یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن به تولید مملکت اضافه کند. یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن عددی است که تولید سالانه را در مملکت، به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ قدرش را بدانید.

مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان در پایان سخنان خود، از همراهی دکتر قاسمی، دکتر پورمند و تمامی مدیران ارشد هلدینگ میدکو و مسئولان استان و شهرستان مجدد تشکر کرد و از خداوند برای ایران اسلامی، آبادانی و برای تلاشگران عرصه صنعت و اقتصاد، آرزوی سلامت و سربلندی کرد.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده