تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۵۳۸
کد خبر: ۲۰۲۵۵۶
سرویس خبر : انرژی

هند واردات نفت از عربستان را کاهش می‌دهد

‌می‌متالز - پالایشگاه‌های دولتی هند در حال آماده سازی برای کاهش واردات نفت خام از عربستان در ماه مه در مقایسه با میانگین خرید‌های ماهانه خود هستند.

به گزارش می‌متالز به نقل از رویترز، دولت دهلی نو از این پالایشگاه‌ها خواسته است که تکیه خود به نفت‌های تولیدی خاورمیانه را کاهش دهند.

براساس این گزارش شرکت‌های "Indian Oil Corp"، "Bharat Petroleum Corp"، "Hindustan Petroleum Corporation" و "شرکت پتروشیمی و پالایش Mangalore آماده می‌شوند که در ماه مه تنها ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت از عربستان وارد کنند.

این دو منبع اعلام کردند که پالایشگاه‌های دولتی که حدود ۶۰ درصد از ظرفیت پالایشگاهی ۵ میلیون بشکه‌ای روزانه در این کشور را در دست دارند، در مجموع به طور میانگین، ماهانه بین ۱۴ میلیون و ۷۰۰ تا ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت از عربستان وارد می‌کنند.

این خبرگزاری با بیان اینکه منابع خبری به علت این تصمیم دولت هند برای کاهش نفت از عربستان هیچ اشاره‌ای نکرده اند.

«شرکت آرامکو» در بندر "رأس التنوره" در شرق عربستان یکشنبه ۱۷ اسفندماه با استفاده از ۱۴ پهپاد و هشت فروند موشک یمنی هدف قرار گرفت.

"یحیی سریع" سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: علاوه بر این، پایگاه‌های نظامی در منطقه "الدمام" در عملیات ششم "توازن بازدارندگی" نیز هدف قرار گرفته است.

شاهدان عینی نیز گزارش داده بودند که صدای انفجار در شهر "الظهران" در شرق عربستان به گوش رسیده است.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده