تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۶
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۰۲۶۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دلار جهانی عقب نشست

‌می‌متالز - ارزش دلار جهانی مقابل بیشتر ارز‌های مهم کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، روابط آمریکا با چین بار دیگر دچار تنش‌های جدیدی شده است. آنتونی بلینکن - وزیر خارجه آمریکا - در سفر به ژاپن از چین خواست تا دست از سیاست آنچه که وی آن را تهاجمی در منطقه پاسفیک خواند دست بکشد. از طرف دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نیز بر سر اعمال برخی از مقامات چینی به اتهام نقض حقوق بشر به جمع بندی رسیده اند. چین بزرگ‌ترین شریک تجاری آمریکا و اتحادیه اروپا است و افزایش تنش‌های بین طرفین می‌تواند به مانند دوره ترامپ بر مراودات تجاری و حجم سرمایه گذاری‌های متقابل دو طرف تاثیر منفی بگذارد.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۴ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۱.۵۶۷ واحد بسته شد.

نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۸۲ دلار اعلام شد. (نرخ‌های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازار‌های ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

ارز‌های اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۱۳ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۹۱ دلار مبادله شد. یورو ۰.۴۵ درصد بالا رفت و ماندن در کانال ۱.۱۹ به ۱.۱۹۶ دلار رسید.

ارز‌های آسیایی

در معاملات بازار‌های ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲ درصد کاهش به ۱۰۸.۹۶۴ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۸۷ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۰۴ یوان چین اعلام شد.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده