تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۰۹
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۰۲۷۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش اختصاصی «فلزات آنلاین» از مجمع عمومی فوق‌العاده گل‌گهر

‌می‌متالز - مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر به منظور تمدید مهلت افزایش سرمایه این شرکت از ۷۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال تشکیل شد و سهامداران با تمدید مهلت این افزایش سرمایه موافقت کردند.

به گزارش می‌متالز، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در هتل لاله تهران با حضور ۷۱ درصد از سهامداران این شرکت به منظور افزایش سرمایه برگزار شد. این مجمع با حضور اعضای هیئت رئیسه، حسابرس و بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار رسمیت یافت.

ایمان عتیقی، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و دبیر مجمع در خصوص عملکرد این شرکت و اهمیت افزایش سرمایه اظهار داشت: با کمک هیئت مدیره و معاونان شرکت در سال جاری اتفاقات خوبی در این مجموعه رخ داده که برای سهامداران برکاتی را به همراه داشته است.

وی افزود: قرار بود افزایش سرمایه شرکت که در مجمع عمومی فوق‌العاده اردبیهشت ماه به تصویب رسید، طی دو مرحله نهایتا سرمایه شرکت به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد. مرحل نخست این افزایش سرمایه انجام شد، اما مرحله دوم افزایش سرمایه به دلیل اینکه سازمان خصوصی‌سازی سهام خود را از طریق سهام عدالت به افراد حقیقی واگذار کرده بود، به وقت قانونی تعیین شده نرسید و باید مجددا مجمع دیگری تشکیل و درباره آن تصمیم‌گیری می‌شد.

عتیقی خاطرنشان کرد: شرکت گل‌گهر طی یک سال اخیر عملکرد مناسبی در سهام داشت. البته با توجه به عملکرد کلی بورس در نیمه دوم امسال و افت کلی شاخص، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر اقدام به تاسیس صندوق بازارگردانی کرد و این امر باعث شد نماد «کگل» بیشترین رشد را نسبت به شاخص کلی بورس با ۲۲۳ درصد داشته باشد. ضمن اینکه برخلاف روند کلی بورس در دو ماه اخیر، سهام «کگل» حدود ۸ درصد رشد داشته است.

دبیر مجمع فوق‌العاده گل‌گهر تصریح کرد: شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر جایگاه نخست تامین مواد اولیه را در زنجیره فولاد کشور هم در بخش کنسانتره به میزان ۴۲ درصد و هم در گندله ۲۷ درصد دارد. در تولید شمش و آهن اسفنجی نیز زیرمجموعه‌های شرکت گل گهر به ترتیب ۴ و ۱۳ درصد سهم تولید کشور را دارند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در خصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۰ این شرکت، عنوان کرد: با توجه به جلساتی که در شورای معاونین و مدیران شرکت در یکی دو ماه اخیر برگزار شد، سال آتی سال بسیار درخشانی برای شرکت گل‌گهر خواهد بود و این شرکت رشد قابل توجهی نسبت به سایر شرکت‌های فولادی خواهد داشت، زیرا برنامه فروش این شرکت در سال آتی به میزان ۱۶ میلیون تن خواهد بود که ۱۲ میلیون تن آن گندله و چهار میلیون تن آن کنسانتره است. در برنامه فروش سال آتی، ۴۴۵ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، با بررسی‌های صورت گرفته، قرار است در سال آینده دو شرکت زیرمجموعه گل‌گهر یعنی جهان فولاد سیرجان و گهر ترابر به بورس وارد شوند که این امر تاثیر قابل توجهی بر ارزش بازار گل‌گهر خواهد داشت.

عتیقی با اشاره به برنامه بلندمدت گل‌گهر بیان کرد: یک سند چشم‌انداز یک ساله و یک سند سه ساله تنظیم شده و در همین حال طرح‌های توسعه‌ای با توجیه اقتصادی بالا برای شرکت در نظر گرفته‌ایم که در افزایش تولید گل‌گهر و نهایتا کشور نقش موثری ایفا خواهند کرد.

محمود زیدآبادی، معاون مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در ادامه این مجمع اظهار داشت: مجمع عمومی فوق‌العاده گل‌گهر در نهم اردیبهشت ماه امسال افزایش سرمایه دو مرحله‌ای تا میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان را تصویب کرده بود. مرحله اول این افزایش سرمایه تا ۷۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اجرایی و ثبت شده است.

وی افزود: این افزایش سرمایه در شرکت‌های زیرمجموعه همچون جهان فولاد سیرجان، توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، گهر انرژی، گهر ترابر و دیگر شرکت‌های زیرمجموعه به تناسب میزان سهام آن‌ها اعمال شده است. همچنین بخشی از این افزایش سرمایه صرف تسریع در اجرای پروژه‌های موجود شد.

زیدآبادی اذعان کرد: مرحله دوم افزایش سرمایه به دلیل واگذاری سهام عدالت از سوی سازمان خصوصی‌سازی در فرصت قانونی خود انجام نشد، اما دوباره افزایش سرمایه را درخواست دادیم، زیرا پروژه‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه به سرمایه جدید نیاز دارند.

معاون مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر تاکید کرد: بنا داریم پس از این افزایش سرمایه، مجددا افزایش سرمایه جدید تا ۲۰ هزار میلیارد تومان درخواست دهیم. افزایش سرمایه باعث ارزشمند شدن سهام گل‌گهر خواهد شد. این افزایش سرمایه مجددا از طریق افزایش سود به سهامداران بازمی‌گردد.

در ادامه مجمع، حسابرس و بازرس قانونی تاکید کرد که مجوز افزایش سرمایه تا ۱۰ هزار میلیارد تومان صادر شده و با توجه به اتمام مهلت قانونی مرحله دوم افزایش سرمایه، اکنون باید مجمع با تمدید مهلت قانونی به مدت یک سال دیگر موافقت کند.

در پایان این مجمع، سهامداران با افزایش سرمایه شرکت از ۷۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال با مهلت جدید یک ساله موافقت کردند.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده