تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۰۲۸۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

چرخه فولاد کشور ۹۰۰هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد/ از گرانی خجالت می‌کشیم

‌می‌متالز - نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون در چرخه فولاد کشور ۹۰۰هزارمیلیارد تومان گردش مالی وجود دارد و پیش‌بینی شده برای افق۱۴۰۴ تولید فولاد به ۵۵ میلیون تن برسد.

به گزارش می متالز، علیرضا زندیان در جلسه شورای اداری استان که در سالن پیامبر اعظم(ص) استانداری کردستان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز به همه سبزپوشان غیور سپاه اسلام و استان؛ به رسالت قانونگذاری و نظارت و پیگیری نمایندگان مجلس اشاره و اظهار داشت: گرچه سال 99 باهم‌ تلخی و سختی‌هایش گذشت اما باید برای حل مشکلات و توسعه کشور و کردستان راهکار ارائه داد.

وی بیان اینکه کشاورزی شغل اول استان کردستان بوده و در کشور حرف برای گفتن دارد، گفت: باید قبول کنیم در بخش ساختاری این حوزه مشکل و نواقص داشته و کشاورزی سنتی دیم آسیب‌هایی همچون مهاجرفرستی در اقتصاد استان به دنبال داشته است.

نماینده مردم شهرستان بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 25درصد جمعیت روستایی در کشور و استان داریم، افزود: اگر کشاورزی می‌توانست مردم را در روستاها نگه می‌داشت، بایستی جمعیت بیشتری در روستاها َحضور داشت، در حالی‌که اکثر مردم به سمت شهرها و مناطق حاشیه‌نشین مهاجرت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم استان کردستان به ویژه شهرستان بیجار با مشکلات متعددی از جمله کمبود بذر، کود شیمیایی، سهمیه کمباین تراکتور و مکانیزاسیون کشاورزی دست و پنجه نرم می‌کنند.

زندیان با اشاره به اینکه در استان کردستان علی‌رغم 13میلیارد متر مکعب آب، با مشکل آب شرب و کشاورزی روبه‌رو هستیم؛ خاطرنشان کرد: در قروه؛ شرق استان بیشترین اراضی کشور را داشته و سالانه 250هزار تن گندم در بیجار تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه دشت‌های ممنوعه آفتی برای کشاورزان کردستانی شده است، اظهار کرد: باید مشکلات این حوزه توسط دولت و مجلس ساماندهی شود.

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: 900 روستای استان کردستان مشکل آب داشته که از این تعداد، 50 روستای آن در شهرستان بیجار است.

وی با طرح این سوال که چه زمانی مشکلات آب روستاها و مردم برطرف می‌شود؛ گفت: متاسفانه کلنگ‌های مسوولان بعد از 4سال به جایی نمی‌رسد و رو به فرسایشی است.

زندیان با بیان اینکه جاده‌های روستایی حرفی برای گفتن ندارد، افزود: گرچه هدف سیاه‌نمایی نیست اما 50درصد از جاده‌های استان نیاز به مرمت داشته و مابقی نیز هنوز آسفالت نشده است.

وی از پیگیری و ایجاد ردیف بودجه برای اتصال پروژه همدان-سنندج به تهران-تبریز خبر داد و به وضعیت فولاد اشاره کرد و افزود: ‌هم‌اکنون در چرخه فولاد کشور 900 هزار میلیارد تومان گردش مالی وجود دارد و پیش‌بینی شده برای افق 1404 تولید فولاد کشور به 55 میلیون تن برسد، بنابراین تکمیل چرخه فولاد کردستان و بیجار و ورود به این میزان گردش مالی تاثیر زیادی در اقتصاد استان و منطقه خواهد گذاشت. در این راستا علی‌رغم وجود ایراد اساسی به مطالعات و جانمایی زنجیره فولاد، اما با طرح سوال از وزیر صمت و فراخواندن به کمیسیون صنایع و معادن مجلس و برگزاری جلسات متعدد در وزارت صمت و ایمیدرو در نهایت با افزایش ظرفیت فولادسازی بیجار تا سقف یک میلیون تن موافقت شد و موضوع از طریق شرکت فولاد کردستان به مهندسین مشاور ارجاع تا کار کارشناسی آن انجام گیرد که در اواخر فروردین‌ماه و اوایل اردیبهشت‌ماه سال آینده گزارش تکمیل و ابلاغ خواهد شد.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی به ایرادات لایحه بودجه 1400 که تورمی و حساسیت نمایندگان را برانگیخت، اشاره و اذعان کرد: واقعا تورم و گرانی مردم را اذیت کرده و از حضور در بین مردم خجالت می‌کشیم.

وی با ابراز اینکه مشکلات و وضعیت کنونی کشور ناشی از نبود مدیریت است، افزود: کمبودی در امکانات نداریم و یقینا اگر مدیریت قوی و جهادی داشته باشیم، مشکلات مردم حل خواهد شد.

زندیان تصریح کرد: مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس برای توسعه کردستان آمادگی کمک به دولت و مدیران خدمتگزار را دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده