تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۱
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۰۲۸۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

توقف فعالیت معادن و مصالح معدنی در شعاع ۳۰ کیلومتری شیراز

می متالز - فعالیت معادن و مصالح معدنی در شعاع ۳۰ کیلومتری شهر شیراز با توجه به ناسالم بودن هوا تا روز جمعه ۲۹ اسفند توقف می‌شود.

به گزارش می‌متالز، با توجه به افزایش غلظت گرد و غبار در هوای سطح استان و شیراز و تداوم این وضعیت ضرورت اطلاع رسانی و همچنین انجام اقدامات لازم به منظور مقابله و کاهش آلودگی، جلسه کارگروه شرایط اضطرار ۲۷ اسفند تشکیل شد.

بر اساس تبصره ۳ ماده ۳ قانون قانون هوای پاک در صورت افزایش آلودگی هوا و ایجاد شرایط اضطرار این کارگروه تشکیل می‌شود.

قاسم نهاوندی معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست فارس گفت: شاخص آلایندگی هوا در اواخر روز ۲۶ اسفند در شرایط بسیار ناسالم قرار داشته و نتایج داده‌ها در ابتدای صبح ۲۷ اسفند شرایط ناسالم برای تمامی آحاد جامعه را نشان می‌دهد.

نماینده اداره کل هواشناسی بیان کرد: افزایش غلظت آلاینده‌ها و گرد و غبار در روز جاری محتمل نبوده و روز پنجشنبه ۲۹ اسفند با توجه به احتمال بارش‌های پراکنده شاید کاهش یابد، اما به دلیل احتمال وزش باد در اوایل پنجشنبه مجددا با فعال شدن احتمالی کانون‌های محلی افزایش غلظت تا پایان پنجشنبه شرایط به وضعیت مطلوب در خواهد آمد.

تصمیمات گرفته شده در این کارگروه بشامل موارد زیر است:
با توجه به احتمال فعال شدن کانون‌های محلی گرد و غبار در دو روز آینده مقرر شد: فعالیت معادن و مصالح معدنی در شعاع ۳۰ کیلومتری شهر شیراز تا روز جمعه متوقف شود.

کچنین کارخانه سیمان فعالیت‌های معدنی خود را در این دو روز متوقف کند.

سازمان صنعت و معدن و اتحادیه و اصناف مربوطه مکلف به اطلاع‌رسانی و نظارت و اجرای این تصمیم هستند.

فعالیت‌های عمرانی شهرداری و زیرمجموعه و فعالیت‌های ساخت و ساز شهروندان متوقف شده و نظارت بر این مصوبه و اعلام گزارش به کارگروه نیز به عهده شهرداری شیراز است.

تردد خودرو‌های حامل مواد اولیه ساختمانی و نخاله در محدوده شهر شیراز تا روز جمعه ۲۹ اسفند ممنوع بوده و پلیس راهور مکلف به اجرای این مصوبه است.

مدیران دستگاه‌های دولتی و نهاد‌های عمومی و غیردولتی مکلف هستند، نسبت به ارائه مرخصی به کارکنان دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی اقدام کنند.

دانشگاه علوم پزشکی موظف به صدور اطلاعیه بهداشتی برای رعایت اصول بهداشتی توسط شهروندان در اسرع وقت خواهد بود.

دستگاه‌های متولی امداد و نجات و اورژانس و هلال احمر آمادگی لازم برای اقدام در شرایط حاضر را خصوصاً برای روز پنج شنبه داشته باشند.

شهرداری‌ها تا حد امکان خیابان‌ها را غبار روبی کرده و برای شرایط اضطرار و شرایط بحران آمادگی‌های لازم را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده