تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۲۰۲۹۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در شرکت فولاد سفیددشت

‌می‌متالز - از ابتدای امسال تا کنون ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در شرکت فولاد سفیددشت تولید شده است که با رشد ۱۰ درصدی همراه بود.

به گزارش می‌متالز، ایمان سلیمانی مدیر عملیات شرکت فولاد سفیددشت گفت: برنامه تولید سالانه واحد احیای مستقیم این شرکت به میزان ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در ساعت ۲۲ روز چهارشنبه ۱۳ اسفندماه محقق شد.

او با ابراز خرسندی از تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه سالانه تولید آهن اسفنجی در این شرکت افزود: ۱۷ روز پیش از اتمام سال، برای نخستین بار از زمان بهره برداری واحد احیای مستقیم توانستیم به ظرفیت اسمی دست یابیم و شاهد رشد ۱۰ درصدی تولید محصول نسبت به سال ۹۸ باشیم.

سلیمانی با اشاره به وجود مسائل و مشکلات جدی در مسیر تولید از جمله تحریم‌های اقتصادی، محدودیت‌های مصرف برق در تابستان و گاز طبیعی در زمستان و مهم‌تر از همه فرا گیر شدن ویروس کرونا و تبعات آن اضافه کرد: تلاش شرکت فولاد سفیددشت در سال جهش تولید، همواره بر رفع یا کاهش عوارض مشکلات یادشده متمرکز بوده و عملکرد مطلوب تولید و فروش این شرکت گویای این موضوع است.

جمشید علی بابایی مدیر تکنولوژی و توسعه شرکت فولاد سفیددشت هم گفت: امسال در کنار پیشبرد امر تولید، اهتمام ویژه‌ای در جهت اجرای پروژه‌های جنبی و عملیاتی صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به تکمیل و برق داری خط انتقال و پست ۴۰۰ کیلوولت، ارتقای شبکه زیرساخت و تأمین و اجرای مرکز داده DATA CENTER، تکمیل خط انتقال پساب تصفیه خانه بروجن، شروع بهره برداری تصفیه خانه UF و اخذ گواهینامه ۹۰۰۱:۲۰۱۵ ISO اشاره کرد.

او عزم جدی مجموعه فولاد سفیددشت برای تسریع در راه اندازی واحد فولادسازی و ریخته گری را مهم‌ترین پروژه امسال این شرکت دانست و ابراز امیدواری کرد: در آینده نه چندان دور، تحقق سایر پروژه‌ها از قبیل اجرای تصفیه خانه مرکزی، تکمیل و راه اندازی واحد اکسیژن، پیاده سازی نظام مشارکت ۵ S و اخذ گواهینامه‌های ۱۴۰۰۰ ISO و ۴۵۰۰۰ ISO تحقق یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده