تاریخ: ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۰۲۹۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دویچه بانک:

‌نمی‌توان بیت کوین را نادیده گرفت

‌می‌متالز - دویچه بانک در گزارشی از احتمال به ثبت رسیدن رکورد‌های جدید در ماه‌های آینده خبر داد و نوشت: این احتمال وجود دارد که در ماه‌های آینده شاهد به ثبت رسیدن رکورد‌های جدید برای بیت کوین باشیم.

به گزارش می‌متالز، تحلیل گران دویچه بانک در گزارشی با اشاره به رسیدن ارزش بازار بیت کوین به یک تریلیون دلار در ماه مارس نوشتند: این احتمال وجود دارد که در ماه‌های آینده شاهد به ثبت رسیدن رکورد‌های جدید برای بیت کوین باشیم چرا که روز به روز سرمایه گذاران و شرکت‌های بیشتری به سرمایه گذاری در بازار آن ترغیب می‌شوند.

در کوتاه مدت بازار ارز‌های دیجیتالی کماکان پرنوسان باقی خواهند ماند و در نتیجه معامله گران با ریسک بالایی مواجه خواهند بود. طبق برآورد صورت گرفته توسط دویچه بانک، امسال ۳۰ درصد پرداخت‌ها با استفاده از بیت کوین به صورت روزانه انجام خواهد شد و این بدان معناست که سرعت گردش این ارز افزایش خواهد یافت. در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۸ میلیون واحد بیت کوین بین معامله گران دست به دست شد.

با این حال هنوز میزان گردش بیت کوین در مقایسه با بازار‌های سنتی پایین است تا جایی که میزان گردش مالی این رمز در آمریکا به صورت روزانه حدود پنج درصد گردش معاملات ارزی دلار-ین و ۶ درصد معاملات دلار- پوند است. در حالی که برخی از افراد انتظار خاموشی چراغ بازار رمزارز‌ها را داشتند، سال ۲۰۲۱ برای آن‌ها بسیار خوب آغاز شد و به لطف بازدهی خیره کننده برخی از آن ها، حجم ورودی سرمایه‌های جدید به آن‌ها رکورد جدیدی زد.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: ارزش بیت کوین بالاتر از هر ارز دیجیتالی دیگری است و برای همین روند قیمتی آن تاثیر مستقیم و غیر قابل انکاری بر تمام بازار دارد. با توجه به اینکه رمزارز‌ها روز به روز در پرداخت‌ها محبوبیت بیشتری کسب می‌کنند باید بانک‌های مرکزی و دیگر نهاد‌های ناظر، با دقت و در نظر گرفتن حقیقت‌های بازار نسبت به نظارت پذیر کردن معاملات اقدام کنند چرا که دیگر نمی‌توان اهمیت این رمزارز‌ها را نادیده گرفت.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده