تاریخ: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۰۳۰۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد هرمزگان:

سال ۹۹ سال شکستن رکورد‌ها بود/ عبور از مرز یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن تختال در فولاد هرمزگان

‌می‌متالز - مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: شرکت فولاد هرمزگان تا پایان سال ۹۹ در تولید تختال از مرز ظرفیت اسمی یک و نیم میلیونی خود عبور کرد و با تولید یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن تختال به بیش از ۴ درصد افزایش تولید نسبت به سال ١٣٩٨ دست یافت.

به گزارش می‌متالز، فرزاد ارزانی مدیرعامل فولاد هرمزگان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقارن آن با عید نوروز اظهار داشت: امیدواریم در سال جدید علاوه بر تکرار موفقیت‌های سال گذشته به رکورد‌های جدیدی در گروه فولاد مبارکه دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه علی رغم مشکلات تحریم و کرونا در سال ۹۹ دستاورد‌های مهمی نصیب شرکت فولاد هرمزگان و مجموعه فولاد مبارکه شد گفت: با وجود همه مشکلات سال خوبی برای گروه فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان بود.

عبور از ظرفیت اسمی سالیانه

وی در خصوص محصول اصلی فولاد هرمزگان که تختال است گفت: شرکت فولاد هرمزگان توانست در واحد فولاد سازی از مرز یک میلیون و ۵۲۰ هزار تن تختال عبور کند و ظرفیت اسمی خود را محقق و نسبت به سال ٩٨ به میزان ۴ درصد ارتقاء ببخشد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان تصریح کرد: مسائلی مانند کمبود گاز، برق و توقف اضطراری کمپرسور واحد اکسیژن باعث شد امسال ۴۷ هزار تن افت تولید داشته باشیم و اگر مسائلی نظیر کمبود انرژی و مشکلات متعاقب با آن نبود قطعا رکورد تولید یک میلیون و ۵۷۰ هزار تن تولید فولاد دراین شرکت محقق می‌شد.

وی افزود: برنامه ریزی‌های انجام شده در سال ۱۴۰۰ بر پیشرفت و تکمیل پروژه‌های آغاز شده در سال گذشته تاکید دارد و امیدواریم این پروژه‌ها تا نیمه سال جاری به بهره برداری برسد.

تولید یک میلیون و ۶۵۰هزار تن تختال در سال ۱۴۰۰

ارزانی گفت: با برنامه ریزی‌های زمانبندی شده در شرکت فولاد هرمزگان درصدد هستیم در سال ۱۴۰۰ از مرز تولید یک میلیون و ۶۵۰هزار تن فولاد عبور کنیم یعنی در سال جدید افزایش حدود ۹ درصد نسبت به سال ۹۹ را دنبال خواهیم کرد.



۵ رکورد ماهیانه متوالی و ۳رکورد روزانه در سال ۹۹

وی اضافه کرد: در سال گذشته این شرکت به دستاورد‌های بی سابقه و مهمی دست یافت که می‌توان به ۵ رکورد ماهیانه متوالی از شهریور تا بهمن ماه اشاره کرد؛ به گونه‌ای که در آخرین رکورد تولید ماهیانه در بهمن ماه به تولید ۱۴۲ هزار و ۲۷۳ تن تختال دست پیدا کردیم. همچنین در ۲۹ اسفند ماه رکورد روزانه تولید تختال به میزان شش هزار و ۴۴۱ تن در واحد فولادسازی به ثبت رسید که این دستاورد سومین رکورد روزانه فولادسازی در طول سال گذشته بود.

رشد ببیش از ۸ درصدی در واحد احیا مستقیم

وی در ادامه به دستاورد‌های شرکت فولاد هرمزگان در بخش احیاء مستقیم هم پرداخت و توضیح داد: این شرکت در سال ۹۸ در بخش احیاء مستقیم به رکورد تولید یک میلیون و ۵۲۴ هزار تن تولید آهن اسفنجی دست یافت و توانست در سال ۹۹ علی رغم توقف سالیانه برنامه ریزی شده تولید در واحد احیاء مستقیم که ۲۲ روز به طول انجامید، از ظرفیت اسمی خود که یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن بود، عبور نماید. این بدین معناست که در واحد احیا مستقیم نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸ درصد افزایش تولید بدست آمده است.

رسیدن به یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل فولاد هرمزگان به سه رکورد تولید روزانه آهن اسفنجی در بخش احیاء مستقیم هم اشاره کرد و گفت: آخرین رکورد روزانه در این واحد صنعتی متعلق به ۲۴ بهمن ماه سال ۹۹ با تولید ۵ هزار و ۸۳۷ تن آهن اسفنجی است و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ تولید سالیانه این واحد به بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن آهن اسفنجی برسد.

مرغوب‌ترین تختال‌های تولیدی کشور

ارزانی افتخارات شرکت فولاد هرمزگان در بخش کیفیت تختال را هم برشمرد و افزود: تختال فولاد هرمزگان با کیفیت ۹۸.۷۵ درصد، از مرغوب‌ترین تختال‌های تولیدی کشور محسوب می‌شود که قابل رقابت با برند‌های جهانی است.

رکورد فروش ماهیانه در فولاد هرمزگان

وی در ادامه به رکورد‌های حاصل شده در بخش فروش فولاد هرمزگان هم اشاره‌ای کرد و گفت: این شرکت توانست در اسفندماه سال گذشته به رکورد فروش ماهیانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دست پیدا کند و بیش از ۸۵۰ هزار تن تختال در بازار‌های داخلی که مورد تأکید فولاد هرمزگان است عرضه نماید که این میزان با رشد ۱۵ درصدی عرضه نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

وی افزود: شرکت فولاد هرمزگان توانست در سال گذشته از نظر درآمد در بازار داخلی به فروش ۷ هزار و ۵۰۰ میلیاردتومانی دست یابد که با رشد ۱۵۹ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته همراه بوده است.

رشد ۱۱۸ درصدی در مجموع درآمد

مدیرعامل فولاد هرمزگان درآمد این شرکت را در بازار صادرات بابیش از ۸۱ درصد رشد اعلام کرد و افزود: سال ۹۹ در مجموع درآمد بازار‌های داخلی و صادرات در فولاد هرمزگان با رشد ۱۱۸ درصدی همراه بوده است؛ به این معنا که در سال ۹۹ حدود ۱۳ هزار و ۳۴۰ میلیاردتومان درآمد توسط این واحد تولیدی کسب شده است؛ این درحالی است که در سال ۹۸، این رقم ۶ هزار و ۱۱۵ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: شرکت فولاد هرمزگان طبق دستورالعمل وزارت صمت، موظف به تامین نیاز‌های داخلی از طریق بورس کالا بود، لذا این شرکت ۸۲۰ هزار تن فولاد در بورس کالا عرضه کرد که حدود ۳۰ درصد بیشتر از دستورالعمل وزارت صمت عرضه شد. پیش بینی می‌شود این شرکت حدود ۵ هزار ۴۰۰ میلیارد تومان سود ناخالص را به همراه داشته باشد و سود هر سهم (EPS) حدود ۲۱۵ تومان باشد که امیدواریم این روند در سال جاری تداوم داشته باشد و شرکت مسیر تعالی خود را با قوت پیش ببرد.

بومی سازی ۶۰ قطعه استراتژیک و صرفه جویی ۷ میلیون دلاری

ارزانی به بومی سازی قطعات وتجهیزات انجام شده در کمیته‌های بومی سازی شرکت فولاد هرمزگان هم پرداخت و توضیح داد: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان شرکت فولاد مبارکه بیش از ۶۰ قطعه استراتژیک این شرکت بومی سازی شده است که منجر به صرفه جویی ارزی حدود ۷ میلیون دلاری در سال ۹۹ شده است. همچنین در بحث محصولات جدید توانستیم دو محصول جدید متناسب با نیاز‌های صنایع سنگین کشور را تولید کنیم.

افتخارات متعدد در سال ۹۹

مدیرعامل فولاد هرمزگان به دریافت تندیس صادرکننده نمونه استان هرمزگان برای پنجمین سال متوالی اشاره کرد و گفت: تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان برای سومین سال متوالی در کشور و تندیس رضایت مشتریان برای دومین سال متوالی در کشور، افتخارات دیگری بود که فولاد هرمزگان در سال ۱۳۹۹ بدست آورد.

وی اضافه کرد: این شرکت همچنین تقدیرنامه چهارستاره تعالی سازمانی را از سازمان مدیریت صنعتی دریافت کرد که افتخار مهمی برای فولاد هرمزگان محسوب می‌شود.

ارزانی به کسب موفقیت تولید محصول برتر تحقیق و توسعه کشور اشاره کرد و گفت: براساس انتخاب ستاد بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری صنعت، معدن و تجارت درسال ۹۹، ساخت پایلوت محصول سامانه آب شیرین کن جذبی دو مرحله‌ای با مکانیزم بازیافت داخلی جرمی و حرارتی، معرفی شده توسط فولاد هرمزگان به عنوان محصول تحقیق و توسعه برتر واحد‌های تولیدی، صنعتی و معدنی کشور در سال ۹۹ انتخاب شد.

پروژه برتر کاهش مصرف الکترودگرافیتی

مدیرعامل فولاد هرمزگان در ادامه با تاکید بر حمایت از طرح‌های مطالعاتی و دانش محور که تاثیرات مثبتی در بهره وری تولید و صنعت دارند اظهار داشت: در سال۹۹ پروژه کاهش مصرف الکترودگرافیتی فولاد هرمزگان، در هفتمین همایش جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی ایران، از بین ۷۹ پروژه به عنوان پروژه برتر انتخاب شد.

همچنین کسب نشان ویژه ارتباط موثر با ذینفعان و ایزو‌های ۴۵۰۰۰، ۱۴۰۰۰،۱۰۰۰۲و ۱۰۰۰۴ در سطح شرکت از دیگر افتخارات شرکت فولاد هرمزگان در سال ۹۹ بود.

وی در ادامه گفت: کسب لوح تقدیر در مورد رفع تعهدات ارزی توسط بانک مرکزی و کسب ۴ عنوان برتر توسط واحد روابط عمومی در جشنواره انتشارات روابط عمومی‌ها از دیگر افتخارات این واحد صنعتی در سال ۹۹ است.

رسالت اجتماعی فولاد هرمزگان در سال ۹۹

وی درپایان به ایفای مسئولیت اجتماعی فولاد هرمزگان در یک سال اخیر با شیوع کرونا پرداخت و گفت: شرکت فولاد هرمزگان با پایبندی به رسالت اجتماعی خود، علاوه بر تامین تجهیزات پزشکی برای مراکز درمانی بندرعباس، در حوزه تامین اکسیژن مایع استان هرمزگان و استان‌های همجوار و تامین اقلام بهداشتی نظیر ماسک و مایع ضدعفونی مورد نیاز سازمان‌های استان در حوزه کارکنان و خانواده‌های محترم آن‌ها نیز اقدامات بی نظیری را انجام داده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده