تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۳۴۲
کد خبر: ۲۱۹۳۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

کیفیت تختال فولاد هرمزگان، رمز حفظ بازار‌های خارجی

‌می‌متالز - فولاد هرمزگان با تولید تختال با کیفیت امروز موفق به حفظ بازار‌های صادراتی در هر شرایطی و تامین نیاز بازار داخلی شده است، اتفاقی که این مجموعه را از دیگر فولادسازان متمایز و بر قدرت رقابتی آن می‌افزاید.

به گزارش می‌متالز، در سال‌های اخیر و با تشدید تحریم ها، تولید داخلی با کیفیت بالا در اولویت صنایع مهم کشور از جمله فولاد قرار گرفت. صنعت فولاد به عنوان صنعت مادر در چنین شرایطی ناجی واحد‌های پایین دست برای کاهش وابستگی به واردات بود.

اما در این میان فولاد هرمزگان نیز با تولید تختال با کیفیت به عنوان محصول نهایی خود توانست حضور پر قدرت در بازار‌های صادراتی منطقه داشته و مشتریان خود را در هیچ شرایطی از دست ندهد.


اما اهمیت تولید تختال چیست؟


تختال در خط نورد گرم برای تولید پروفیل سازی، لوله‌های آب، نفت و مخازن تحت فشار و قطعات سنگین فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ورق‌های تولیدی در نورد سرد جهت کاربری ورق بدنه خودرو، بدنه لوازم خانگی استفاده می‌شود.

درواقع رد پای تختال را می‌توان در صنایع نفتی و خودرویی و لوازم خانگی پیدا کرد. صنایعی که کشور در سال‌های اخیر به شدت بر بومی سازی قطعات و مواد اولیه آن تاکید دارد.

به عنوان مثال با ممنوعیت واردات لوازم خانگی و توسعه تولید داخل محصول فولاد هرمزگان بازار تقاضای بیشتری در داخل مواجه شد. چنین تقاضایی در داخل و به دنبال آن افزایش صادرات و درآمد‌های ارزی باعث شد برنامه تولید و گذر از ظرفیت اسمی در دستور کار این مجموعه قرار گیرد و فولاد هرمزگان رکود‌های پی درپی در تولید را به ثبت برساند.

البته این مجموعه تنها به افزایش تولید بسنده نکرده و با تلاش پرسنل متخصص و همچنین به کارگیری دانش فنی به تولید تختال با کیفیت جهانی دست پیدا کرده است و همین موضوع منجر به حفظ این شرکت در بازار‌های صادراتی شده است. در این میان نقش هدایتی فولاد مبارکه در حوزه دانش فنی نیز به خوبی در زیرمجموعه‌های هلدینگ از جمله فولاد هرمزگان قابل رویت است.

فولاد هرمزگان در روز‌های پایانی سال گذشته موفق به ثبت رکورد تولید تختال‌های عاری از هرگونه عیب و بدون نیاز به انجام عملیات اصلاحی تکمیلی بر روی تختال‌ها را به میزان۹۸.۷۵درصد محقق کرد. این شرکت می‌داند رمز حیات در بازار‌های جهانی آن هم در شرایط تحریم، بالا بردن سطح کیفیت تولید و رسیدن به استاندارد‌های جهانی است. موضوعی که می‌تواند در بخش‌های مختلف فولاد هرمزگان با دستاورد‌های مثبت همراه باشد.

چنین موفقیت‌هایی در راستای افزایش درآمد‌های مجموعه و مشتری مداری می‌تواند سوددهی شرکت را افزایش و به توسعه قدرت در بازار بینجامد.

امروز فولاد هرمزگان در کنار تامین نیاز داخلی آن هم در سال جهش تولید با افزایش توان صادراتی، رشد درآمد ارزی را به همراه داشته که با اجرای طرح‌های توسعه‌ای و گذر از ظرفیت اسمی می‌تواند استقبال از نماد «هرمز» در بورس را افزایش دهد.

توجه به کیفیت محصول تولیدی، هویتی برای محصول ایرانی در بازار‌های صادراتی است که فولاد هرمزگان به خوبی به آن توجه داشته و توانسته بهره برداری خوبی از این ظرفیت داشته باشد. رشد فروش، درآمد، اشتغالزایی، تولید و... دستاورد‌های مدیریت کیفی فولاد هرمزگان است.

منبع: تیتر ۲۰

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده