تاریخ: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۰۳۱۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فیروزی با اشاره به فرمایشات رهبری:

بازار کشور‌های همسایه ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات ایران است

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید ایران با ۱۵ کشور همسایه بوده و این کشور‌ها از نظر فرهنگی با ما قرابت دارند در نتیجه بازار آن‌ها ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات ایران است.

به گزارش می‌متالز، حجت الله فیروزی با اشاره به فرمایشات نوروزی رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تقویت قدرت خرید مردم و قطع دست واسطه‌ها، گفت: لازمه رونق تولید حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع پیش روی آن‌ها است؛ بخشی از موانع رونق تولید ناشی از قوانین موجود بوده که مجلس به دنبال حذف آن‌ها است و بخشی دیگر حاصل مقررات است که دولت باید سازوکار و بخشنامه‌ها را تسهیل کند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بهبود تولید باید منابع مالی موردنیاز تامین شود، افزود: منابع بانکی باید به جای بنگاهداری به سمت تولید هدایت شود که تحقق این مهم در گرو انقلابی جدی در نظام بانکی است.

وی با بیان اینکه پس از راه‌اندازی واحد‌های تولیدی باید برای محصولات تولیدی بازار ایجاد شود، زیرا تولید بدون بازار از بین می‌رود، اضافه کرد: از آنجا که بخشی از تولیدات توسط مصرف کننده داخلی خریداری می‌شود باید با حذف واسطه‌ها زمینه کاهش قیمت کالا‌های تولیدی را فراهم کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: دولت و به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به عنوان متولی تنظیم بازار با پیش بینی سازوکار‌هایی دقیق از جولان دلالان در بازار جلوگیری کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: ایران با ۱۵ کشور همسایه بوده و این کشور‌ها از نظر فرهنگی با ما قرابت دارند در نتیجه بازار آن‌ها ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات ایران است.

فیروزی با بیان اینکه اصلاح قوانین گمرکی، تسهیل در مقررات بازرگانی، تامین وسایل حمل و نقل و... در صادرات اثرگذار است، اضافه کرد: بسیاری از محصولات ایرانی مانند خشکبار، کفش و کیف چرم، صنایع فولادی و... علاوه بر کشور‌های همسایه در بازار‌های جهانی مشتری دارد.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده