تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۲
بازدید: ۲۵۳
کد خبر: ۲۰۳۰۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزون بر ۱۰ هزار ثبت سفارش کالا در گیلان انجام شد

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ۱۰ هزار و ۲۶۲ ثبت سفارش کالا طی سال جاری در استان خبر داد و گفت: این استان از لحاظ تعداد ثبت سفارش رتبه نهم را در کشور داشته است.

به گزارش می‌متالز، فرهاد دلق پوش روز جمعه میانگین پاسخگویی به ثبت سفارش را پنج روز عنوان و اظهار کرد:طی یازده ماه گذشته انواع غلات (ذرت دامی، جو دامی)، حبوبات (نخود، عدس، ارزن) گوشت، کنجاله، سویا، روغن تخته، نراد، کاغذ، مقوا، خمیر کاغذ، محصولات شیمیایی، ماشین آلات صنعتی، و قطعات آن از ترکیبات کالایی وارد شده به استان در سال جاری بوده است.

وی تصریح کرد: عمده واردات از گمرکات گیلان شامل کالا‌های اساسی همچون غلات، نهاده‌های دامی، گوشت، روغن، کنجاله، سویا خمیر و کاغذ است.

وی عنوان کرد: این اقلام از کشور‌های روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه، اکوادور از طریق گمرکات گیلان به کشور وارد و ترخیص شده اند.

دلق پوش یاد آور شد: طبق قانون کالا‌هایی که هنگام خرید و فروش در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبار‌ها ثبت نشوند به عنوان کالای قاچاق شناسایی شده و مشمول جرایم کالای قاچاق می‌شوند.

وی توصیه کرد: فعالان این بخش با توجه به جرائم سنگین عدم ثبت در سامانه‌ها حتما ورود و خروچ کالا‌ها را در سامانه‌های یاد شده ثبت کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین با یادآوری صادرات بیش از ۵۹۲ میلیون دلار طی ۱۱ ماه گذشته گفت: این میزان صادرات از نظر ریالی ۳۴ درصد و از نظر وزنی ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است؛ ضمن آنکه واردات میز طی ۱۱ ماه گذشته از نظر وزن ۲۸ درصد و از نظر ارزش ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) گیلان

عناوین برگزیده