تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۲۷
بازدید: ۱۸۱
کد خبر: ۲۰۳۲۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صندوق بین المللی پول پرداخت وام ۲.۳ میلیارد دلاری به کنیا را تصویب کرد

‌می‌متالز - صندوق بین المللی پول بسته کمک ۲.۳۴ میلیارد دلاری به کنیا را تصویب کرد تا "نیاز فوری" این کشور به کاهش آسیب پذیری ناشی از بدهی‌های خود را برطرف کند.

به گزارش می‌متالز، صندوق بین المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز جمعه بسته کمک ۲.۳۴ میلیارد دلاری به کنیا را تصویب کرده است تا “نیاز فوری برای کاهش آسیب پذیری ناشی از بدهی خود” را برطرف کند.

این موسسه وام دهنده که در واشنگتن مستقر شده است، همچنین تاکید کرد که وجوه مذکور طی ۳۸ ماه پرداخت خواهد شد و با پرداخت فوری حدود ۳۰۷.۵ میلیون دلار برای حمایت از بودجه این کشور آغاز می‌شود.

صندوق بین المللی پول با بیان اینکه “کنیا در آغاز شیوع بیماری همه گیر کووید_۱۹ هدف ضربه شدیدی (اقتصادی) قرار گرفت” به واکنش دولت این کشور اشاره کرد.

واکنشی که منجر به بهبود اقتصادی در سال ۲۰۲۱ پس از اندکی کاهش تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ شد. اما این بحران “آسیب پذیری‌های مالی قبلی” را نیز تشدید کرده است.

در این بیانیه آمده است: بدهی کنیا پایدار باقی مانده است، اما در معرض خطر عدم توانایی پرداخت بدهی قرار دارد. نیاز‌های مالی و تراز پرداخت‌ها در میان مدت همچنان قابل توجه است.

آنتوانت سایه، معاون صندوق بین المللی پول، این کمک را “یک سیگنال قوی از حمایت و اطمینان” خواند، اما خاطرنشان کرد که این کشور “در معرض خطرات قابل توجهی از جمله عدم اطمینان در مورد مسیر همه گیری است.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده