تاریخ: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۷
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۰۳۲۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در سال ۹۹ محقق شد؛

رشد ۱۶۴درصدی فروش کچاد/ تولید کنسانتره چادرملو از مرز ۱۰میلیون تن عبور کرد

‌می‌متالز - گزارش منتهی به ۳۰ اسفند ۹۹ شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با نماد کچاد منتشر شد که بر اساس آن میزان فروش این شرکت در مقایسه با سال ۹۸ با رشد ۱۶۴درصدی همراه گشته است، همچنین میزان تولید کنسانتره سنگ آهن توسط چادرملو در سال ۹۹ از مرز ۱۰میلیون تن عبور کرده است.

به گزارش می‌متالز، میزان فروش شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در اسفند ماه ۹۹ به میزان ۳۲،۲۰۴،۲۲۳ میلیون ریال بوده است که از این میزان، سهم فروش در بازار داخلی به مقدار ۲۴،۶۹۱،۴۷۳ میلیون ریال و سهم صادرات نیز برابر با ۷،۵۱۲،۷۵۰میلیون ریال بوده است. همچنین بیشترین درآمد حاصله در بازار داخلی از فروش کنسانتره خشک آهن و در بازار صادراتی از فروش فولاد بدست آمده است.

با نگاهی بر میزان فروش شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ۱۱ ماهه سال ۹۹، مشاهده می‌کنیم که درآمد این شرکت به میزان ۲۲۳،۲۹۹،۵۲۶ میلیون ریال بوده است که بخش عمده آن از فروش محصولات در بازار داخلی بوده است. به این ترتیب که میزان فروش در داخل برابر با ۱۷۷،۳۸۴،۱۴۸ میلیون ریال و در بازار صادراتی نیز به مقدار ۴۵،۹۱۵،۳۷۸ میلیون ریال بوده است.

در مجموع می‌توان گفت شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از ابتدای سال مالی تا ۳۰ اسفند ۹۹ با فروشی برابر با ۲۵۵،۵۰۳،۷۴۹ میلیون ریال بوده است که در مقایسه با میزان فروش ثبت شده این شرکت در سال ۹۸ به میزان ۹۶،۶۸۴،۶۸۹ میلیون ریال، با رشد ۱۶۴ درصدی فروش همراه گشته است. شایان ذکر است سهم فروش در بازار داخلی به میزان ۲۰۲،۰۷۵،۶۲۱ میلیون ریال و سهم بازار صادراتی نیز به مقدار ۵۳،۴۲۸،۱۲۸ میلیون ریال بوده است.

گفتنی است، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ۱۲ ماهه سال ۹۹ توانسته است: ۳ میلیون و ۵۷هزار مگاوات ساعت عرضه برق تولیدی (نیروگاه)، یک میلیون و ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن فولاد، یک میلیون و ۶۰۲ هزارو ۸۴۳ تن آهن اسفنجی، ۳ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۱۹۳ تن گندله، ۶۱ هزار و ۶۷۹ تن آپاتیت، ۲۳۰ هزار و ۱۴۷ تن سنگ آهن دانه بندی و در نهایت ۱۰میلیون و ۴۴۷ هزار و ۲۱۶ تن کنسانتره آهن خشک تولید کند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده