تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۴۲
بازدید: ۵۳۱
کد خبر: ۲۰۳۴۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل بهتاش سپاهان خبر داد:

خیز بهتاش سپاهان برای افزایش سهم از بازار حمل فولاد

‌می‌متالز - مدیرعامل بهتاش سپاهان از برنامه‌ای توسعه‌ای این شرکت برای افزایش سهم از بازار حمل محصولات فولادی این شرکت خبر داد.

به گزارش می‌متالز، خیراله سلیمیان مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت بهتاش در خصوص برنامه‌های این شرکت برای توسعه در صنعت حمل و نقل، گفت: خوشبختانه طی سال‌های اخیر همگام با توسعه سایر صنایع ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی بیشتر احساس شد. تبیین این مساله که مسیر توسعه کشور از مسیر توسعه حمل و نقل ریلی می‌گذرد، اغراق نیست.

وی از سیاست گذاری‌های جدید خود در خصوص شناسایی چشمه‌های جدید بار خبر داد. همچنین دست یابی به بازار‌های جدید از جمله بازار‌های بین المللی به عنوان دیگر اقداماتی نام برد که این شرکت در صدد توسعه و بهینه سازی خدمات خود است.

سلیمیان با اشاره به اقدام شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۹۹ در دو مرحله (یعنی تیرماه و آذرماه) در خصوص افزایش تعرفه حق دسترسی، تصریح کرد: نظر به اینکه شرکت راه آهن ج. ا. ا در خصوص افزایش نرخ حق دسترسی طی بخشنامه عمل می‌کند و هیچ گونه حمایتی از شرکت‌های بخش خصوصی در خصوص افزایش نرخ حق مالکانه ندارد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر شرکت‌های صاحب بار نسبت به افزایش حق مالکانه شرکت‌های حمل و نقل متناسب با نرخ حق دسترسی تمکین نکرده اند، حاشیه سود شرکت‌های حمل و نقل بخش خصوصی را به شکل چشمگیری کاهش داد.

مدیرعامل بهتاش سپاهان تصریح کرد: این مساله تاثیر قابل تاملی بر سوددهی شرکت‌های حمل و نقل ریلی گذاشته که شرکت بهتاش سپاهان ازاین قاعده مستثنی نیست.

وی که از توسعه خطوط ریلی کشور به عنوان زیربنایی‌ترین و اساسی‌ترین گام در جهت توسعه حمل و نقل ریلی نام می‌برد که بر توسعه خدمات ریلی شرکت‌های بخش خصوصی تاثیر بسزایی داشته و دارد، تصریح کرد: در این مسیر با عنایت به مطلب پیش گفته همکاری و مشارکت در خصوص توسعه بر شرکت‌های حمل و نقل ریلی بخش خصوصی فرض است.

سلیمیان ادامه داد: براین اساس شرکت بهتاش سپاهان در جهت نیل به اهداف خود و برنامه‌ی توسعه‌ای خطوط ریلی کشور از هیچ تلاش و همکاری کوتاهی نخواهد کرد.

وی نقش موثر شرکت بهتاش سپاهان در تامین مواد اولیه زنجیره تولید فولاد و همچنین حمل محصولات فولادی را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: این شرکت بر آن است که ضمن حفظ سهم بازار خود در این عرصه نسبت افزایش سهم خود با ایجاد بهره وری حداکثری در بهره برداری با همکاری شرکت راه آهن ج. ا. ا و صاحبان بار اقدام کند.

مدیرعامل بهتاش سپاهان با اشاره تنوع واگنی این شرکت از جمله واگن‌های مسقف، فعالیت شرکت در زمینه محصولات پتروشیمی را نیز مورد تاکید قرار داد.

به گفته وی؛ عمده عملیات این شرکت در زمینه کالای پتروشیمی محدود به کود شیمیائی و گرانول است که با توجه به محدودیت‌های موجود در نوع کالا و بسته بندی آن، عمده‌ی محصولات پتروشیمی به شکل جاده‌ای مورد حمل قرار می‌گیرد.

سلیمیان تصریح کرد: در این زمینه تجدیدنظر جدی صاحبان بار و همدلی و وفاق شرکت‌های حمل و نقل ریلی و شرکت راه آهن ج. ا. ا می‌تواند چشم انداز جدید و سهم بار چشمگیری را بر عرصه ریل و شرکت‌های حمل و نقل ریلی بگشاید.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده