تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۱۵
بازدید: ۵۱۹
کد خبر: ۲۰۳۵۰۷
سرویس خبر : اجتماعی

سرانجام افزایش مستمری بازنشستگان تامین‌ اجتماعی در سال ۱۴۰۰

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: برای امسال یک برنامه افزایش معمول سنواتی که مربوط به ماده ۹۶ می‌شود و یکی هم متناسب‌سازی است که برای بار دوم طی ۱۰ ماه گذشته انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مصطفی سالاری گفت: تا یک هفته آینده می‌توانیم مبلغ دقیق آن را مشخص کنیم. باید نشست‌هایی با کانون عالی بازنشستگان بگذاریم و فرمول را نهایی کنیم؛ ولی حتما افزایش حقوق‌ها، افزایش خوبی خواهد بود. سالاری گفت: با اعمال افزایش حقوق و متناسب‌سازی، فاصله‌ای که بین حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی با صندوق‌های دیگر ایجاد شده بود، تقریبا رفع می‌شود. او افزود: برای امسال یک برنامه افزایش معمول سنواتی که مربوط به ماده ۹۶ می‌شود و یکی هم متناسب‌سازی است که برای بار دوم طی ۱۰ ماه گذشته انجام می‌شود. تا یک هفته آینده می‌توانیم مبلغ دقیق حقوق بازنشستگان را مشخص کنیم.


اعلام جزئیات و تغییرات افزایش حقوق بازنشستگان در ۱۴۰۰

رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی تهران از پرداخت حقوق بازنشستگان با افزایش ۳۹درصدی حداقل‌بگیران و اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی تا ۱۵ روز آینده خبر داد. علی دهقان‌کیا در گفتگو با خبرگزاری تسنیم با اشاره به افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین‌اجتماعی در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: در روز‌های پایانی سال گذشته مرحله دوم متناسب‌سازی از سوی سازمان تامین‌اجتماعی اجرا و مبلغ یک‌میلیون و دویست‌هزار تومان به‌عنوان علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد. او اظهار امیدواری کرد که با اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و افزایش سنواتی حقوق آن‌ها وضعیت زندگی آن‌ها نسبت به گذشته بهتر شود.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده