تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۵۶
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۰۳۶۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهام سبزپوش ژاپن در بازار سهام آسیا

‌می‌متالز - با بسته شدن بازار‌های آسیا و اقیانوسیه در تعطیلات، سهام‌های ژاپن حدود یک درصد افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، روز دوشنبه سهام‌های ژاپن در معاملات افزایش یافت در حالی که سهام کره جنوبی تغییر کمی داشت. بازار‌های استرالیا، چین و هنگ کنگ در تعطیلات بسته است.

با وجودی که بسیاری از بازار‌های بزرگ آسیا و اقیانوسیه برای تعطیلات تعطیل است، سهام‌ها در ژاپن افزایش یافت، نیک کی ۲۲۵، ۰.۹۱ درصد رشد کرد در حالی که تاپیکس ۰.۶۶ درصد رشد داشت. کاسپای کره جنوبی اندکی تغییر داشت و سهام‌های ال جی حدود ۰.۶ درصد صعود کرد. روز دوشنبه این شرکت اعلام کرد که واحد تجاری تلفن همراه خود را تعطیل می‌کند.

ام اس سی آی، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه خارج از ژاپن تغییر کمی داشت. روز دوشنبه بازار‌های استرالیا، چین و هنگ کنگ برای تعطیلات بسته است.

حقوق و دستمزد ایالات متحده برخلاف انتظارات

روز جمعه در تحولات اقتصادی، وزارت کار ایالات متحده گزارش داد که لیست حقوق تا ۹۱۶ هزار در مارس افزایش یافته است که بسیار بالاتر از افزایش ۶۷۵ هزار پیش بینی شده است. طبق انتظارات اقتصاددانان داو جونز، نرخ بیکاری نیز به ۶ درصد کاهش یافت.

ارز‌ها و نفت

شاخص دلار آمریکا در برابر همتایان خود، در ۹۲.۹۴۲ قرار داشت. ین ژاپن با قیمت ۱۱۰.۵۷ در هر دلار معامله شد که کمتر از ارزش دلار هفته گذشته بود.

دلار استرالیا در ۰.۷۶۱۹ دلار تغییر کرد.

قیمت نفت خام در معاملات آسیا کاهش داشت. نفت خام برنت با ۰.۹۹ درصد کاهش ۶۴.۲۲ دلار در هر بشکه بود. معاملات آتی نفت خام ایالات متحده با ۰.۹۱ درصد کاهش به ۶۰.۸۹ دلار در هر بشکه رسید.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده