تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۱
بازدید: ۴۹۶
کد خبر: ۲۰۳۸۴۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نوسان در بازار سهام آسیا و اقیانوسیه

‌می‌متالز - سهام آسیا و اقیانوسیه در معاملات سه‌شنبه نوسان داشت؛ با این حال، شاخص‌های اصلی وال استریت افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، روز سه شنبه بانک رزرو استرالیا تصمیم برای حفظ سیاست خود را اعلام کرد که شامل حفظ نرخ سود ۰.۱ درصد است که عمدتا مطابق با انتظارات تحلیلگران است. بر اساس نظرسنجی بخش خصوصی که روز سه شنبه منتشر شد، فعالیت بخش خدمات چین در ماه مارس رشد داشت. روز سه شنبه بازار‌ها در هنگ کنگ برای تعطیلات بسته است. سهام‌های آسیا و اقیانوسیه در معاملات سه شنبه نوسان داشت، پس از آنکه شاخص‌های اصلی وال استریت افزایش یافت و به بالاترین حد در یک شب گذشته در خارج از کشور رسید. نیک کی ۲۲۵ در ژاپن ۰.۹۹ درصد افت کرد در حالی که شاخص تاپیکس ۱.۲۲ درصد افت کرد. کاسپای کره جنوبی ۰.۱۵ درصد بالاتر بود. ارزش سهام‌های چین کمتر شد، کامپوزیت شانگ‌های ۰.۳۲ درصد افت کرد در حالی که شنژن ۰.۴۸۸ درصد افت کرد.

بر اساس نظرسنجی، فعالیت بخش خدمات چین در ماه مارس رشد کرد. در استرالیا، اس اند پی/‌ای اس اکس ۲۰۰ رشد داشت. روز سه شنبه بانک رزرو استرالیا تصمیم برای حفظ سیاست خود را اعلام کرد که شامل حفظ نرخ سود آن در ۰.۱ درصد است که عمدتا مطابق با انتظارات تحلیلگران در نظرسنجی رویترز است. ام اس سی آی، گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا و اقیانوسیه در خارج از ژاپن ۰.۳۷ درصد افزایش یافت. بازار‌ها در هنگ کنگ برای تعطیلات سه شنبه بسته است. در وال استریت، داو جونز یک شبه ۳۷۳.۹۸ واحد افزایش یافت و در بالاترین سطح بسته شد. اس اند پی ۵۰۰ نیز با افزایش ۱.۴۴ درصد به ۴۰۷۷.۹۱ نزدیک شد. نزداک ۱.۶۷ درصد افزایش یافت تا معاملات خود را در ۱۳۷۰۵.۵۹ به پایان برساند.

ارز‌ها و نفت

شاخص دلار آمریکا در برابر همتایان خود در ۹۲.۶۴۵ قرار داشت. ین ژاپن با ۱۱۰.۲۲ دلار در هر دلار معامله شد. دلار استرالیا در پی جهش دیروز از حدود ۰.۷۶ دلار، در ۰.۷۶۴۴ دلار تغییر قیمت داشت. قیمت نفت در معاملات آسیا بالاتر بود و معاملات آتی نفت خام برنت با ۰.۸۴ درصد افزایش به ۶۲.۶۷ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۱.۰۲ درصد افزایش به ۵۹.۲۵ دلار در هر بشکه رسید.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده