تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۵۸
بازدید: ۵۰۹
کد خبر: ۲۰۴۳۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد صادرات سنگ آهن برزیل در ماه مارس

‌می‌متالز - برزیل در ماه مارس ۲۰۲۱ با توجه به شرایط مطلوب آب و هوایی و بهبود عملکرد تولید معدنکاران، محموله‌های سنگ آهن بیشتری را صادر کرد.

به گزارش می‌متالز و بنا به گزارش وزارت صنعت، تجارت خارجی و خدمات برزیل، این کشور در ماه مارس ۲۰۲۱ و پس از کاهش صادرات ثبت شده در دوره ژانویه و فوریه بالغ بر ۲۸.۴ میلیون تن سنگ آهن حمل کرد که ۱۸.۲ درصد رشد ماهانه داشته است.

بهبود عملکرد تولید معدنکاران برزیلی مانند واله به رشد صادرات کمک کرده است، زیرا این معدنکار بزرگ سعی در حفظ اهداف تولید سنگ آهن خود در محدوده ۳۵۰ میلیون تن در پایان سال ۲۰۲۱ دارد.

تقاضای بالای فولاد در اوج فصل ساخت و ساز سنتی در چین تحریک شده و همین امر منجر به حاشیه سود بالای فولادسازان با وجود محدودیت‌های تولید در تانگشان شده است؛ بنابراین فولادسازان ترجیح می‌دهند از سنگ آهن عیار بالا مانند محموله‌های فاین مخلوط برزیل، فاین Newman و PBF برای ارتقا بهره وری در کوره‌های بلند استفاده کنند.

در عین حال، بازار تاثیر کمی از اعلام فورس ماژور توسط شرکت سنگ آهن کانادایی IOC با توجه به حادثه آتش سوزی در یکی از تاسیسات بندری آن در پایان ماه مارس مشاهده خواهد کرد.

برخی منابع تجاری مدعی هستند که اسکله آسیب دیده ممکن است به حدود ۲ ماه تعمیر نیاز داشته باشد درحالی که IOC اظهار داشته با مشتریان خود همکاری خواهد کرد تا اختلالات بازار را به حداقل ممکن برساند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده