تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۰۴۵۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور ۷۴۳ جواز تاسیس صنعتی برای سرمایه‌گذاری در چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - ۷۴۳ جواز تاسیس صنعتی برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت چهارمحال و بختیاری صادر شد.

به گزارش می‌متالز، سجاد رستمی با اشاره به صدور ۳۶ هزار و ۳۳ فقره جواز تاسیس صنعتی در یک‌سال اخیر در کشور گفت: در این مدت ۷۴۳ جواز تاسیس صنعتی برای سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت این استان صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اجرای طرح‌های مرتبط با این تعداد جواز صنعتی صادر شده در چهارمحال و بختیاری به ۸۹ هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد و اشتغال مورد نظر در جواز‌های صنعتی صادره در استان در یک سال اخیر ۱۲ هزار و ۶۶۶ نفر پیش‌بینی شده است.

رستمی تصریح کرد: جواز‌های صادر شده صنعتی در استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر تعداد ۴۲.۳ درصد، از لحاظ سرمایه ۳۵۷ درصد از نظر اشتغال ۱۰۸.۴ درصد افزایش دارد. وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری در این مدت توانسته رتبه دهم کشوری در صدور جواز‌های تاسیس صنعتی را به خود اختصاص دهد و در یک سال اخیر ۷۳ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی در استان صادر شده است.

رستمی گفت: اجرای طرح‌های مرتبط با این تعداد پروانه بهره‌برداری در چهارمحال و بختیاری به ۱۵۰ هزار و ۹۶۴ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز دارد و اشتغال مورد نظر در پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادره در استان در یک‌سال اخیر ۹۸۹ نفر پیش‌بینی شده است. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: پروانه‌های صادر شده صنعتی در استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، از نظر تعداد ۱۲.۳ درصد، از لحاظ سرمایه ۹۳۶۶.۶ درصد از نظر اشتغال ۵۶.۷ درصد افزایش دارد.

رستمی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری در این مدت توانست رتبه دهم کشوری در صدور پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی را کسب کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری همچنین از رد درخواست رفع سلب صلاحیت ۱۴ معدن در استان توسط اعضای شورای معادن چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: براساس نظر این اعضا قرار شد تا این معادن از طریق برگزاری مزایده به افراد واجد شرایط واگذار شود.

طبق توضیحات رستمی این شورا با ابقای پروانه بهره‌برداری اکتشاف سنگ تزئینی در لردگان و اکتشاف عناصر نادر خاکی در جنگل‌های بازفت کوهرنگ مخالفت و با کاهش محدوده سه معدن سنگ‌لاشه در سامان و سلح‌چین لردگان و صدور مجوز برداشت سنگ برای تولیدات صنایع‌دستی در هفشجان شهرکرد موافقت کرد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده