تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۰۴۵۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان حمایت اعلام کرد:

انجام نزدیک به 160 هزار گشت مشترک بازرسی در سال 1399/ افزایش 40 درصدی تعداد گشت‌ها و 22 درصدی پرونده‌های تخلف متشکله

می متالز - رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بیان کرد: در سال گذشته(1399) 159 هزار و 494 گشت مشترک بازرسی برگزار شد که منجر به تشکیل 69 هزار و 331 پرونده تخلف شده است.

به گزارش می‌متالز، عباس تابش با بیان این مطلب، افزود: تعداد گشت‌های مشترک برگزار شده در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل آن افزایش ۴۰ درصدی و تعداد پرونده‌های متشکله نیز افزایش ۲۲ درصدی داشته است.

وی گفت: در سال ۱۳۹۸ حدود ۱۱۴ هزار و ۱۳۴ گشت مشترک بازرسی برگزار شد که منجر به تشکیل ۵۶ هزار و ۶۲۷ پرونده تخلف شده است.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اضافه کرد: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در زمان مورد اشاره، ۳۳ درصد از گشت‌های مشترک خود را با اتاق اصناف و اتحادیه‌ها و ۱۹ درصد را با ادارات کل تعزیرات حکومتی انجام داده اند.

تابش ادامه داد: همچنین ۱۵ درصد گشت‌های مشترک با دانشگاه‌های علوم پزشکی، ۲ درصد با ادارات کل استاندارد، یک درصد با ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ۳۰ درصد با سـایـر دستگاه‌ها بوده است.

وی گفت: از مجموع پرونده‌های تخلف متشکله، ۲۷ درصد مربوط به گشت با ادارات کل تعزیرات حکومتی، ۳۰ درصد مربوط به گشت مشترک با اتاق اصناف و ۴۳ درصد مربوط به سایر دستگاه‌های ذیربط می‌باشد.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنین یادآور شد: از مجموع گشت‌های برگزار شده ۱۴ هزار و ۸۰۷ مورد مربوط به اسفندماه ۱۳۹۹ بوده که منجر به تشکیل ۶ هزار و ۵۶۴ پرونده تخلف شده است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت (شاتا)

عناوین برگزیده