تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۲۱
بازدید: ۲۸۵
کد خبر: ۲۰۴۶۴۰
سرویس خبر : قراضه و بازیافت
در مدیریت کنترل کیفی فولاد مبارکه صورت گرفت؛

ثبت رکورد جدید بازرسی و کنترل کیفیت آهن قراضه در سال ۱۳۹۹

‌می‌متالز - محمد حسامی، فورمن واحد بازرسی آهن قراضه از رکورد بازرسی و کنترل کیفیت آهن قراضه در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمد حسامی گفت: در راستای تحقق اهداف تولید در ناحیه فولادسازی و در پی آن افزایش درخواست آهن قراضه، مدیریت کنترل کیفی توانست در سال ۱۳۹۹ با بازرسی و تأیید ۲۵۱،۱۰۱ تن آهن قراضه به مقصد کوره‌های فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا، رکورد چشم‌گیری را به ثبت برساند و کمک بزرگی در راستای رسیدن به اهداف کمّی و کیفی ناحیه فولادسازی انجام دهد.

حسامی یادآور شد: بالاترین رکورد تأمین آهن قراضه در طی سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۵۸،۸۵۰ تن محقق شده بود که با تلاش و همت تمامی کارکنان درگیر در این فرایند به میزان ۹۲،۲۵۱ تن در سال ۱۳۹۹ بهبود نشان داد.

امیر قربانی یکی دیگر از فورمن‌های واحد بازرسی آهن قراضه نیز خاطرنشان کرد: در سال گذشته با توجه به نیاز پیوسته کوره‌های مجتمع فولاد سبا به آهن قراضه و همچنین اتمام ذخیره آن در فولاد مبارکه و نیاز کوره‌های قوس به آن، فعالیت‌های لازم جهت تأمین آهن قراضه توسط واحد‌های ذی‌ربط با جدیت انجام پذیرفت.

وی افزود: در این بین، بازرسی ایمنی و کیفی محموله‌های آهن قراضه با مدیریت کنترل کیفی سهم مهمی در ارسال محموله‌های آهن قراضه با کیفیت بالا و مناسب برای کوره‌های قوس دارد، ضمن اینکه امنیت کوره‌ها در حین شارژ آهن قراضه نیز بر عهده این مدیریت است.

قربانی در ادامه تأکید نمود: با توجه به خرید آهن قراضه از شرکت‌های بیرونی، بازرسی محموله‌ها در کارگاه‌های خارج از مجتمع فولاد مبارکه نیاز به دقت بیشتر و انجام بازرسی با فرکانس ۱۰۰ درصد دارد که قسمت کنترل کیفی با تمام توان در این خصوص عمل می‌نماید.

فورمن واحد بازرسی آهن قراضه در پایان، از همکاران واحد بازرسی آهن قراضه و خرید مواد اولیه و انرژی که در ثبت این رکورد ارزشمند همکاری کردند، تشکر و قدردانی نمود و اظهار امیدواری کرد که همواره بتوانیم نیاز‌های کمّی و کیفی مجموعه فولاد مبارکه را در تأمین آهن قراضه برآورده سازیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده