تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۰
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۲۰۴۶۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
جهان اقتصاد و کسب‌وکار به روایت آمار

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۰

‌می‌متالز - پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از نرخ رشد اقتصادی جهان، کسری تراز تجاری آمریکا و نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا جزو مهم‌ترین آمار‌های اقتصادی یک هفته اخیر بوده‌اند.

به گزارش می‌متالز، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهاد‌های اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۱۵۰ میلیون نفر

بانک جهانی: تداوم بحران کووید-۱۹ می‌تواند تا پایان سال جاری میلادی ۱۵۰ میلیون نفر دیگر را به زیر خط فقر شدید بکشاند.

۹ درصد

کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد (آنکتاد): برآورد‌های اولیه حاکی از این است که ارزش تجارت کالایی در جهان طی سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی حدود ۹ درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش یافته است.

۶ درصد

صندوق بین‌المللی پول: پیش‌بینی می‌شود که تولید ناخالص جهان در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ترتیب با نرخ ۶ درصد و ۴.۴ درصد رشد کند.

۳۰۳ هزار شغل و ۷.۵ درصد

رویترز: مرکز آمار کانادا اعلام کرد که طی ماه مارس بیش از ۳۰۳ هزار شغل (خالص) در این کشور ایجاد شده و نرخ بیکاری به ۷.۵ درصد کاهش یافته است.

۴.۷ میلیارد دلار

رویترز: دولت فرانسه قصد دارد ۴.۷ میلیارد دلار برای حمایت از برنامه افزایش سرمایه شرکت هواپیمایی ایرفرانس تخصیص دهد و به بزرگترین سهامدار این شرکت تبدیل شود.

۱ تریلیون دلار

فوربس: ثروت میلیاردر‌های اروپایی طی یک سال اخیر مجموعاً ۱ تریلیون دلار افزایش یافته و از ۳ تریلیون دلار فراتر رفته است.

۹.۶ درصد

بلومبرگ: بر اساس آمار‌های رسمی وزارت کار آمریکا، نرخ بیکاری سیاه‌پوستان در این کشور طی ماه گذشته میلادی ۹.۶ درصد بوده است که این رقم بیش از ۱.۵ برابر متوسط نرخ بیکاری در آمریکاست.

۲ تریلیون دلار

بلومبرگ: روز دوشنبه ۵ آوریل (۱۶ فروردین) ارزش بازار جهانی رمزارز‌ها از ۲ تریلیون دلار عبور کرد.

۱۸.۲ میلیارد یوان

وال‌استریت ژورنال: اداره تنظیم مقررات بازار چین (SAMR) طی بیانیه‌ای اعلام کرد که هلدینگ تجارت الکترونیک علی‌بابا به دلیل نقض مقررات آنتی‌تراست به پرداخت ۱۸.۲ میلیارد یوان (حدود ۲.۸ میلیارد دلار) جریمه محکوم شده است.

۷۱ میلیارد دلار

اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا: کسری تراز تجاری آمریکا در ماه فوریه امسال با ۴.۸ درصد افزایش نسبت به ماه ژانویه به بیش از ۷۱ میلیارد دلار رسید.

۳.۸ تریلیون دلار

سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): بر اساس گزارش مشترک چندین نهاد فعال در زمینه مقابله با تغییرات نامطلوب آب‌وهوایی، ۶۰ بانک بزرگ جهان از زمان امضای پیمان آب‌وهوایی پاریس تا پایان سال ۲۰۲۰ مجموعاً ۳.۸ تریلیون دلار از منابع خود را به تأمین مالی پروژه‌های مرتبط با سوخت‌های فسیلی اختصاص داده‌اند.

۱.۷ درصد

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD): شاخص تورم مصرف‌کننده در کشور‌های عضو OECD طی ماه فوریه سال جاری ۱.۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

۸.۳ درصد و ۷.۵ درصد

یورو استات: نرخ بیکاری در منطقه یورو و اتحادیه اروپا طی ماه فوریه به ترتیب ۸.۳ و ۷.۵ درصد برآورد شده است.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

عناوین برگزیده