تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۶
بازدید: ۳۴۹
کد خبر: ۲۱۶۵۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کسری تجاری آمریکا باز هم افزایش یافت

‌می‌متالز - کسری تجارت کالا‌ها و خدمات در آمریکا در ماه مه به خاطر افزایش سریع‌تر واردات نسبت به صادرات ۳.۱ درصد افزایش داشته و به ۷۱.۲ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش می‌متالز، کسری تجاری آمریکا در ماه مه به دنبال افزایش سریع‌تر واردات نسبت به صادرات، برای دومین بار رکورد زد.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد کسری تجارت کالا‌ها و خدمات در این کشور در ماه مه ۳.۱ درصد افزایش داشته و به ۷۱.۲ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که در ماه آوریل برابر با ۶۹.۱ میلیارد دلار بود.

صادرات آمریکا ۰.۶ درصد بالا رفته و به ۲۰۶ میلیارد دلار رسیده است در حالیکه واردات با ۱.۳ درصد افزایش ۲۷۷.۳ میلیارد دلار ثبت شده است.

با وجود اینکه بهبود اقتصاد‌های خارج از آمریکا باعث افزایش تقاضا برای محصولات و خدمات این کشور شده، ولی مصرف کنندگان آمریکایی طی قرنطینه‌های کرونایی محصولات بیشتری خریداری کرده و خرید و واردات آمریکا را تا رکورد دیگری بالا برده‌اند. مشکلات لجستیکی به وجود آمده از همه‌گیری کرونا زنجیره‌های جهانی عرضه را مختل کرده و باعث تاخیر در بنادر، کمبود کانتینر‌ها و افزایش نرخ کشتیرانی شده است.

کسری تجارت کالا در آمریکا ۲.۷ درصد افزایش یافته و به رکورد ۸۹.۲ میلیارد دلار رسیده است. صادرات آمریکا بیشتر تحت تاثیر افزایش فروش محصولات نفتی، محصولات ارگانیک پتروشیمی و گاز طبیعی بوده و افزایش واردات نتیجه افزایش قیمت فروش نفت خام گزارش شده است.

سفر به آرامی در حال افزایش است و هزینه‌کرد گردشگران ورودی به آمریکا ۱۱ درصد افزایش یافته و به ۵.۴ میلیارد دلار رسیده است. این رقم هنوز هم دو سوم پایین‌تر از سطح قبل از کروناست. در این بین، گردشگران آمریکایی هم سفر‌های بیشتری دارند و هزینه کرد آن‌ها در سفر‌ها با ۱۷ درصد افزایش به ۳.۷ میلیارد دلار رسیده است.

ارزش صادرات خودرو ۴.۶ درصد پایین آمده و به ۱۱.۴ میلیارد دلار رسیده، در حالی که واردات خودرو با توجه به کمبود جهانی ریزتراشه ها، تا ۲۹.۲ میلیارد دلار پایین آمده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده