تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۵۸
بازدید: ۵۹۶
کد خبر: ۲۰۴۷۹۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
حسینی تشریح کرد:

ورود کمیسیون عمران به بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون شهرداری‌ها

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تخلف‌های متعدد و تشکیل پرونده‌های گسترده مرتبط با کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها از ورود کمیسیون متبوع خود به بررسی جزئیات طرح اصلاح ساز و کار این کمیسیون خبر داد.

به گزارش می‌متالز، سید البرز حسینی در تشریح نشست روز یکشنبه (۲۲ فروردین ماه) کمیسیون عمران گفت: با توجه به تصویب کلیات طرح اصلاح ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، بررسی جزئیات این طرح از امروز در کمیسیون عمران مجلس با حضور نمایندگان شهرداری، وزارت کشور و نمایندگان کمیسیون‌های امور داخلی کشور و شورا‌ها و عمران مجلس آغاز شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، افزود: بسیاری از بنا‌ها به دلیل ساخت و ساز غیر قانونی باید تخریب می‌شدند، اما این امر به دلیل تخلف‌های صورت گرفته در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها محقق نشده از این رو منجر به تشکیل پرونده‌های متعددی شده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ به منبع درآمدی برای شهرداری‌ها شده است، تصریح کرد: با توجه به تعدد مشکلات موجود در رابطه با کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها، کمیسیون عمران مجلس تصمیم گرفت نسبت به اصلاح ساز و کار این کمیسیون، بهینه سازی قانون و جلوگیری از تخلف‌های صورت گرفته، اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده