تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۱۰
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۲۵۶۶۴۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

شهرداری و دولت برای احداث واحد‌های استیجاری سرمایه گذاری کنند

‌می‌متالز - علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و شهرداری‌ها برای احداث واحد‌های استیجاری سرمایه گذاری لازم را داشته باشند.

به گزارش می‌متالز، علی اکبر کریمی با اشاره به مشکلات در زمینه افزایش اجاره بهای مسکن در کشور گفت: متأسفانه ساختار سرمایه گذاری در بخش مسکن در کشور ما یک ساختار آسان و مشخصی نیست به همین دلیل یکی از رویا‌های جوانان و خانواده‌ها خانه دار شدن و صاحبخانه شدن است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه صاحب مسکن شدن هزینه زیادی طلب می‌کند، گفت: خیلی از متقاضیان مسکن دیگر نمی‌توانند خود را صاحب خانه تصور کنند.

این نماینده مجلس با اشاره به قانون جهش تولید مسکن در مجلس بیان داشت: این قانون تلاشی بود تا دولت بر اساس برنامه آن، به اهداف ۴ میلیون مسکن در ۴ سال بپردازد و به واسطه عرضه مسکن، قیمت مسکن کاهش پیدا کند.

کریمی با بیان اینکه بسیاری از افراد حتی توان خرید مسکن در قالب مسکن ملی و دولتی را ندارند، گفت: از این رو مجبوریم برای اجاره مسکن اقشار جامعه فکری اساسی کنیم لذا یکی از اقداماتی که در دنیا در این بخش انجام می‌شود سرمایه‌گذاری دولت و شهرداری‌ها برای احداث واحد‌های استیجاری است، از این رو مجموعه‌هایی که امکاناتی دارند باید پای کار بیایند و مسکن مورد نیاز جوانان را احداث کنند و در قالب این طرح مساکن را به مدت ۵ سال و با شرایط مناسب در اختیار جوانان قرار دهند چراکه در اکثریت کشور‌ها این وظایف را شورا‌ها و دولت‌ها انجام می‌دهند، یعنی واحد‌های ساخته شده را به مردم اجاره داده می‌شود و هزینه صورت گرفته را از محل اجاره بها مستهلک می‌کنند.

وی تاکید کرد: بنابراین بخش عمومی، بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که امکانات شرکت‌های ساختمانی را دارند می‌توانند به این بخش ورود کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها باید در بخش تولید خانه‌های استیجاری سرمایه گذاری کنند، بیان داشت: بانک‌ها باید از این بخش‌ها حمایت کنند لذا ما این الگو را برای خوابگاه‌های استیجاری آزمایش کردیم و جواب داده است بنابراین همین مدل می‌تواند درباره خانه‌های استیجاری مدنظر قرار گیرد تا کسانی که توان خرید مسکن و صاحبخانه شدن را ندارند از این خانه‌های استیجاری، با قیمت مناسب استفاده کنند.

منبع: بازار

عناوین برگزیده