تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۲
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۲۰۵۵۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

منابع بازار گردانی «فخوز» افزایش می‌یابد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سامان مجد گفت: با توحه به تعهد ۶۰ میلیاردتومانی صندوق‌ها برای بازار گردانی سهام فولاد خوزستان، این منابع برای فخوز در حال افزایش است و مصوب شده است که حدود ۵۰ میلیارد دیگر به مبلغ فوق افزوده شود.

به گزارش می‌متالز، محمد مهدی مومن زاده در خصوص اعلام برنامه هلدینگ‌ها برای انتشار اوراق در جهت حمایت از بازار سرمایه گفت: منابع ناشی از انتشار اوراق بدهی می‌تواند برای خرید سهم از سوی شرکت ها، مورداستفاده قرار گیرد، اما در سنوات قبل سازمان بورس اعلام کرد که انتشار اوراق بدهی برای خرید سهم امکان پذیر نمی‌باشد.

وی توضیح داد: با این حال با توجه به شرایط کنونی بازار سرمایه، سازمان بورس تصمیم گرفته است که این محدودیت را بردارد و فرایندی را برای این امر در نظر دارد که باید منتظر نتایج آن ماند. به نظر می‌رسد این اقدام می‌تواند به تجهیز منابع هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری کمک کند.

مومن زاده افزود: گروه خدمات مالی در بین سایر گروه‌ها بیشترین میزان انتشار اوراق شرکتی را به خود اختصاص داده اند.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری سامان مجد درباره وضعیت بازارگردانی شرکت فولاد خوزستان گفت: در حال حاضر بازارگردانی این شرکت توسط صندوق‌های بازارگردانی انجام می‌شود. این صندوق‌ها ۶۰ میلیاردتومان نقدینگی برای انجام تعهدات خود دارند.

مومن زاده ادامه داد: با این حال سقف مبلغ بازارگردانی برای شرکت فولاد خوزستان در حال افزایش است و مصوب شده است که حدود ۵۰ میلیارد تومان دیگر به مبلغ فوق افزوده شود تا روند نقدشوندگی سهم این شرکت در بازار سرمایه بهبود یابد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: شرکت فولاد خوزستان در سال گذشته سودآوری خوبی داشته است و پیش بینی می‌شود سال آینده نیز سودآوری خوبی خواهد داشت.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده