تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۰۵۶۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

"بورس" در انتظار شفافیت نرخ "ارز" و "بهره"

‌می‌متالز - مدیرعامل کارگزاری آرمون بورس گفت: مصوبه جدید سازمان بورس می‌تواند تاثیرات خوبی داشته باشد، اما اگر ابهاماتی که بر بازار سایه افکنده برطرف شود، نفع بیشتری خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، صادق قاسمی درباره رشد شاخص در بازار امروز اظهار کرد: شاخص بین یک میلیون و ۱۸۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد در حال نوسان است و با ریزش‌هایی که انجام داد در حال نزدیک شدن به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بود که به آن واکنش نشان داد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: همچنین فرسایشی و طولانی شدن اصلاح زمانی به دلیل اجرای دامنه نوسان نامتقارن و انتشار خبر‌هایی مبنی بر تزریق منابع جدید به بازار از هفته‌های قبل در رشد شاخص اثرگذار بود.

وی با بیان اینکه پول پارک شده در بازار وجود دارد و به محض بهبود شرایط ورود پیدا می‌کند، گفت: ابهامات زیادی وجود دارد، انتخابات و وضعیت برجام بر متغیر‌های کلان اثرگذار است، هنوز نرخ ارز و بهره مشخص نیست و هر زمان این موارد شفاف شود بازار به آن واکنش نشان خواهد داد.

قاسمی بیان کرد: تا ابهامات برای بازار برطرف نشود نمی‌توان رشد بالایی را برای بازار مدنظر قرار داد البته توقع اُفت آنچنانی هم نباید از بازار داشت.

مدیرعامل آرمون بورس خاطرنشان کرد: در فصل مجامع قرار داریم شرکت‌ها از EPS‌های خوبی برخوردار هستند و در خرداد و تیرماه سود تقسیم خواهند کرد و این موارد از پتانسیل‌های بازار محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به مصوبه جدید مبنی بر تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه، تصریح کرد: مصوبه جدید سازمان بورس می‌تواند تاثیرات خوبی داشته باشد، اما اگر ابهاماتی که بر بازار سایه افکنده برطرف شود، نفع بیشتری خواهد داشت.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده