تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۳
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۰۵۷۲۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح ٥ طرح بزرگ معدنی و صنعتی:

۶۵درصد تجهیزات مورد نیاز فولاد، در داخل کشور تولید می‌شود

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح ٥ طرح بزرگ معدنی و صنعتی با اشاره به اینکه امروز ٦٥ درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت فولاد در داخل کشور تولید می‌شود در ادامه افزود: بخش خصوصی در حوزه مس فعال بوده و باید اعلام کنیم که امروز موفق به تولید ٤٠٠ هزار تن تولید مس کاتدی شده ایم و رتبه یازدهم تولید کننده مس را در جهان داریم.

به گزارش می‌متالز، علیرضا رزم حسینی با اشاره به برخی آمار‌ها در ادامه گفت: در حوزه سنگ آهن نیز مشاهده می‌شود که شرکت معدنی و صنعتی گل گهر پروژه خردایش خود را به عنوان یکی از پروژه بسیار مهم در دستور کار قرار داده و امروز این شرکت به پارس جنوبی تبدیل شده است.

وی افزود: همچنین در حوزه تولید کاشی و سرامیک نیز باید اشاره کنم که ایران در دوره‌ای وارد کننده کاشی و سرامیک بود، اما امروز به صادرکننده تبدیل شدیم و ٧٠ درصد کاشی و سرامیک مورد استفاده کشور عراق، محصولات ایرانی است.
به گفته وزیر صمت، در منطقه گرمسار نیز منطقه ویژه‌ای در حال شکل گیری است.

رزم حسینی در زمینه دیگر محصولات صنایع معدنی تولید شده در کشور افزود: ایران در تولید آلومینیوم امروز به یک صادرکننده تبدیل شده و رتبه چهاردهمین جهان در تولید آلومینیوم را داراست. همچنین ما با ٨٥ میلیون تن سیمان امروز یکی از صادرکنندگان سیمان هستیم.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حوزه فولاد ٦٥ درصد، پتروشیمی ٧٥ درصد و دیگر صنایع حدود ٩٠ درصد با داخلی سازی تجهیزات همراه هستیم که نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز شرکت‌های برتر ایران می‌توانند پیشران اقتصادی کشور باشند افزود: اسفند ماه سالی که گذشت، ٥ شرکت بزرگ برای ٦٥ پروژه جهت سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند.

رزم حسینی افزود: ثبات اقتصادی بسیار مهم است و باید در کسب و کار به این سو برویم. ٦٥ درصد از فعالان اقتصادی در نظر سنجی صورت گرفته چنین نظری داشتند.

وزیر صمت در پایان تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۰، شاهد رونق جدید در خوزه صنعت، معدن و تجارت باشیم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده