تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۷
بازدید: ۳۹۲
کد خبر: ۲۰۵۷۲۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر:

سند چشم انداز ١٠ ساله برای گل گهر تدوین شده است

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر اظهار کرد: امروز گل گهر نقش مهمی در زنجیره فولاد کشور ایفا می‌کند و ما نیز سند چشم انداز ۱۰ساله برای این شرکت را تدوین کردیم که در ۲ ماه آینده ارائه خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، ایمان عتیقی در مراسم افتتاح پروژه خردایش این شرکت که در شصتمین هفته از افتتاح طرح‌های ملی اتفاق افتاد، با بیان این مطلب در ادامه افزود: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به عنوان اولین تولید کننده گندله و کنسانتره نقش مهمی در زنجیره فولاد کشور داشته است. همچنین این شرکت در دو ماه پایانی سال گذشته با کسب ٨ رکورد تولید توانسته نقش موثری در این زنجیره ایفا کند.

به گفته مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، یکی از افتخارات این مجموعه آن است که با کاهش تحریم‌ها رشد بزرگی در تولید داشته و در آبان ٩٩ ابر پروژه انتقال آب خلیج فارس را افتتاح کرد و در ادامه این مسیر عملیات اجرایی خط دوم و سوم خط انتقال آب با مشارکت گل گهر کلید خورد.

عتیقی افزود: امروز بزرگترین واحد خردایش خاورمیانه با ظرفیت ١٥ میلیون تن در این منطقه افتتاح می‌شود در واقع اجرای این. این طرح منجر به بهبود کیفیت شده و نقش مهمی در تحقق شعار سال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با اشاره به اینکه سند چشم انداز ١٠ ساله برای این شرکت تدوین و ظرف ٢ ماه آینده ارائه خواهد شد در ادامه افزود: بدون شک توسعه این شرکت، براساس تلاش مدیران گذشته و سهامداران رقم خورده است.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پایان دولت تدبیر و امید، شاهد افتتاح پروژه‌های دیگری در این شرکت باشیم.

عتیقی همچنین با اشاره به موضوع واگذاری پهنه معدنی در کرمان بیان کرد: یکی از مشکلات گل گهر واگذاری یک پهنه معدنی است که اقدامات قانونی آن انجام شده، اما امیدواریم با پشتیبانی دولت این واگذاری با سرعت بیشتری انجام شود. چراکه با واگذاری این پهنه پشتیبانی از تولید نیز محقق خواهد شد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در پایان تاکید کرد: انتقال آب از خلیج فارس جزو طرح‌های زیربنایی بود که اگر به بهره برداری نمی‌رسید بخشی از سرمایه‌ها از بین می‌رفت

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده