تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۷
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۲۰۵۸۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج و نیم عصر؛

حلوای نذری در بورس/شما هم میخواهید؟

می متالز - گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به مدیران کاسه به دست در صف حلوا و کیسه ای که چرک و خون با هم آورد و...

به گزارش می‌متالز به نقل از بورس نیوز، طرح جدید ملاصدرا هنوز اجرایی نشده، سروصدا به پا کرده! عده‌ای دلواپس تقلید هلدینگ‌ها از بازارگردان‌ها و نوسان گیری این بزرگواران در بازار هستند و عده‌ای هم احساس می‌کنند حلوای نذری توزیع شده و سرشان بی کلاه مانده و پیغام داده اند چرا فقط هلدینگ ها؟ ما هم اوراق می‌خواهیم. حالا باید دید این بار دوستان در ملاصدرا فکر تبعات احتمالی را هم کرده اند یا باز اول طرحی اجرا می‌کنند و بعد به فکر پر کردن چاله هایش میفتند؟


تپه بورس زیر پای قله نوردان سیاست

سیاسیون عادت کرده اند برای جلب توجهات، از بورس حرف بزنند. مثلا یکی از آقازاده‌ها دیشب در فضای مجازی چند هزار نفری را جمع کرده و سخنرانی کوبنده‌ای هم داشتند؛ دست آخر هم فرمودند به نظرشان ریزش بورس دستوری بوده! حالا بماند که هر چه بررسی کردیم شاید در سوابق کاری و علمی ایشان چیزی پیدا کنیم که این بانوی بزرگوار را به بورس ربط دهیم و آخر هم چیزی عایدمان نشد! فقط دیدیم از ورزش و هنر و ادبیات تا سیاست خارجه و دفاع از حقوق زنان و... تپه‌ای نمانده که ایشان بالای آن سخنرانی نکرده باشند. اما از آن جالب‌تر اظهار نظر سخنگوی پاستور بود. "بورس جایی نیست که برایش کیسه دوخته باشیم"! به قول دوستان باید به این بزرگوار یادآوری کرد که شما طوری سهامداران را کیسه کردید که چرک و خون با هم آمد؛ حالا می‌گویید کیسه نداشتید؟ کیسه داشتید چه می‌شد...


دست و دلبازی بانک بورسی

یکی از بانک‌های بورسی انگار برای زیر مجموعه‌های خود خیلی دست و دلبازی می‌کند! هر یک از اعضای هیات مدیره صرافی زیرمجموعه این بانک، بابت ۶ ماه عضویت شان ۹۲ میلیون تومان پاداش گرفته اند! سرجمع ۱.۲ میلیارد تومان برای ۱۳ نفر! به نظر شما کم نیست؟


پیر و جوان یکی است

بعضی پیشکسوتان بازار سرمایه هم کلا تا مشکلی پیش بیاید، جوان بودن مدیران را دلیل مشکلات می‌خوانند! کاش یادمان نرود بعضی از مدیران به اصطلاح با تجربه بازار در سال‌های فعالیت شان چه بلائی سر این بازار آوردند. بازار سرمایه، مدیران مقتدری می‌خواهد که به هر سازی خوش رقصی نکرده و منافع سهامداران را فدای منافع بالادستی‌ها نکنند و این اقتدار به سن و سال ربطی ندارد. خداروشکر این بازار هم مدیران کهنه کار و هم مدیران جوان و جویای نام، کم به خود ندیده (مثلا در یک سال اخیر ۳ بار سکاندار عوض شده)؛ ولی هر کسی آمده کاری کرده بگوئیم صد رحمت به قبلی! پیر و جوان شان هم فرقی نداشته.


برای مردم واجب؛ برای مسوولان مکروه

و کلام آخر اینکه باید عادت کنید آقایان هر چه گفتند، برعکس آن اتفاق بیفتد! مثلا، چون خیلی صادق هستند، می‌گویند گران نمی‌شود و بلافاصله گران می‌شود! حالا هم چند وقت مرتبا از شفافیت دارایی‌های مسوولان و خانواده هایشان گفتند؛ بعد ناگهان اعلام کردند مردم عادی هر چه را که دارند در سامانه املاک و مستغلات رو کنند! باز هم خداراشاکریم برای این همه شفافیت.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده