تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۱
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۰۵۹۵۲
سرویس خبر : اجتماعی

منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هنوز دریافت نشده است

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی گفت: منابع مربوط به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هنوز دریافت نشده است و با توجه به فرآیند اجرایی این موضوع در خوش‌بینانه‌ترین حالت در ماه‌های آینده بخش اندکی از این منابع را دریافت خواهیم کرد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی سالاری در جلسه‌ای با معاونان و مدیران حوزه منابع انسانی که با حضور ویدئوکنفرانسی مدیران تامین‌اجتماعی سراسر کشور همزمان با روز منابع انسانی برگزار شد، اظهار کرد: جذب نیروی جدید تنها از طریق آزمون استخدامی سازمان سنجش و انتصاب در سمت‌های مدیریتی نیز از طریق آزمون مدیران آینده و کانون‌های ارزیابی انجام می‌شود.

سالاری گفت: در سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی فوق‌العاده‌های کارکنان تامین‌اجتماعی که در سایر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها انجام شده بود را پیگیری کردیم و پس از اخذ تاییدیه شورای حقوق و دستمزد این موضوع محقق شد.

وی افزود: متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کار بسیار مهم و اثرگذار دیگری بود که سال گذشته در سازمان تامین‌اجتماعی از مرداد ۹۹ انجام شد.

سالاری با اشاره به مصوبه سال گذشته مجلس شورای اسلامی برای واگذاری شرکت‌های دولتی به سازمان تامین‌اجتماعی گفت: از محل این مصوبات به جز هپکو که در همان زمان به تامین‌اجتماعی واگذار شد، برای دریافت سایر شرکت‌ها پیگیری‌های لازم انجام و در روز‌های آخر سال گذشته مبایعه‌نامه امضا شد و در روز‌های آینده مبایعه‌نامه را دریافت می‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با تاکید بر اینکه شرکت‌ها و منابعی که به تامین‌اجتماعی واگذار می‌شود به‌عنوان پشتوانه ایفای تعهدات به جامعه تحت پوشش است، گفت: منابع مربوط به متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان هنوز دریافت نشده است و با توجه به فرآیند اجرایی این موضوع در خوش بینانه‌ترین حالت در ماه‌های آینده بخش اندکی از این منابع را دریافت خواهیم کرد.

سالاری با اشاره به اجرای طرح ۳۰۷۰ برای کاهش ۷۰ درصدی مراجعات مردم به شعب تامین‌اجتماعی از طریق ارائه ۳۰ خدمت غیرحضوری، گفت: در این طرح کار خوبی انجام شد و البته نیازمند تکمیل است و در دو ماه آینده اصلاحات مورد نیاز انجام خواهد شد و غیرحضوری شدن کامل این خدمات مورد انتظار است.

وی افزود: طرح نسخه الکترونیک نیز تحول جدی در سازمان تامین‌اجتماعی ایجاد کرد و در طول سال گذشته اقدامات موثری صورت گرفت. پس از حذف تمدید اعتبار دفترچه‌ها و استفاده از سامانه‌های اعتبارسنجی دفترچه‌ها که از اول خرداد انجام شد؛ در مرحله بعد تقویت زیرساخت‌ها در دستور کارقرار گرفت و این طرح قدم به قدم پیشرفت داشت و از اول اسفند صدور دفترچه جدید را متوقف کردیم. مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی همکاری سایر نهاد‌ها را در موفقیت نسخه الکترونیک بسیار اثرگذار دانست و گفت: در آینده نزدیک برای تکمیل پروژه نسخه الکترونیک پوشش بیمه‌ای را تنها از طریق سامانه نسخه الکترونیک انجام خواهیم داد و اوراق کاغذی به‌طور کامل حذف می‌شود.

سالاری از تدوین کد‌های رفتاری کارکنان سازمان تامین‌اجتماعی تشکر کرد و گفت: امیدوارم کد‌های رفتاری منشا خیر و تحول مثبت در خدمت‌رسانی بهتر سازمان تامین‌اجتماعی به جامعه تحت پوشش باشد.

هادی زبده شیرکوهی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین‌اجتماعی نیز در این جلسه گفت: سال گذشته شرایط سختی را پشت‌سر گذاشتیم و با وجود محدودیت‌ها کار‌های بزرگی انجام شده است. برای همکارانی که در سال ۹۹ درگذشتند به‌ویژه شهدای گرانقدر مدافع سلامت مغفرت واسعه الهی را مسئلت می‌کنیم.

وی اصلاح ساختار تشکیلاتی را از مهم‌ترین اقدامات و برنامه‌های سال ۹۹ سازمان تامین‌اجتماعی برشمرد و گفت: این برنامه از سال ۹۸ آغاز شده بود و با دقت و حساسیت ویژه دنبال شد. بیش از ۹۵ درصد از اقدامات به نتیجه رسیده است و بر اساس مصوبه هیات مدیره بازخورد‌گیری و اصلاح نهایی در آینده نزدیک انجام می‌شود.

زبده شیرکوهی آزمون مدیران آینده را از دیگر اقدامات مهم سازمان تامین‌اجتماعی در سال ۹۹ برشمرد و گفت: آزمون کتبی مدیران آینده توسط سازمان سنجش و مصاحبه‌های تخصصی توسط کانون ارزیابی سازمان مدیریت صنعتی انجام می‌شود و مصمم هستیم که این روند صحیح را ادامه دهیم تا از بهترین و توانمندترین نیرو‌ها استفاده کنیم.

وی برقراری ارتباط مداوم و موثر با همکاران سازمان تامین‌اجتماعی را از دیگر مسائل مهم دانست و اظهار کرد: معتقدیم که نظرات و پیشنهادات همکاران می‌تواند بسیار به ما کمک کند و از نظرات همکاران در سیستم جامع منابع انسانی استفاده می‌شود. رضایت شغلی همکاران از مسائل بسیار مهم است و رضایتمندی کارکنان ارتباط مستقیمی با انجام بهینه امور سازمان دارد.

زبده شیرکوهی با اشاره به کد‌های رفتاری کارکنان سازمان تامین‌اجتماعی که براساس معیار‌های علمی و پژوهشی تدوین شده است، گفت: بخشی از کد‌ها برای همه همکاران است و برای ۱۰ گروه شغلی کارکنان نیز کد‌های ویژه‌ای طراحی شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم کد‌های رفتاری تدوین شده موجب بهبود عملکرد کارکنان سازمان تامین‌اجتماعی شود و نتیجه این کار علمی در خدمت‌رسانی بهتر سازمان تامین‌اجتماعی به جامعه هدف تاثیر مطلوبی داشته باشد. مشایخی، مشاور معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین‌اجتماعی نیز در این جلسه گفت: شروع پروژه طراحی و تدوین کد‌های رفتاری کارکنان تامین‌اجتماعی از برنامه راهبردی سازمان و برنامه عملیاتی مصوب در حوزه منابع انسانی تحت عنوان «طراحی و استقرار سیستم‌های رفتاری شایسته کارکنان» رقم خورد و مجموعه حاضر محصول همکاری معاونت توسعه مدیریت و موسسه عالی پژوهش تامین‌اجتماعی است و در فرآیند کار از کلیه معاون‌های سازمان نظرخواهی و بازخوردگیری شده است.

وی افزود: امروزه اغلب سازمان و شرکت‌های معتبر دنیا دارای کد‌های رفتاری مختص به خود هستند و خوشبختانه سازمان تامین‌اجتماعی نیز با توجه به نیازی که احساس می‌شد جزو اولین سازمان‌های کشور است که در این کار پیشگام شده است و وجه تمایز کد‌های رفتاری سازمان تامین‌اجتماعی در این است که علاوه بر کد‌های عمومی برای کلیه کارکنان، کد‌هایی هم مختص به ۱۰ گروه شغلی خاص سازمانی در این مجموعه پیش‌بینی شده است.

مشایخی ادامه داد: دستور اداری برای این منظور آماده شده است که با ابلاغ آن نهادینه‌سازی کد‌های رفتاری وارد فاز اجرایی در سازمان تامین‌اجتماعی می‌شود.

وی تاکید کرد نقش مدیران در موفقیت این طرح بسیار اهمیت دارد و اثربخشی این برنامه را منوط به حمایت عملی و رفتاری آنان دانست. در این جلسه همچنین مدیران تامین‌اجتماعی تعدادی از استان‌ها نیز به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده