تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۲۰۶۶۶۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نایب رئیس شورای کار هپکو با انتقاد به نبود برنامه حمایتی از شرکت هپکو:

رانت واردات، اجازه تولید و احیاء به هپکو را نخواهد داد

‌می‌متالز - نایب رئیس شورای کارگری هپکو ازعدم وجود حمایت از برنامه تولید در هپکو خبر داد و با انتقاد از وضعیت واردات ماشین آلات ساخت هپکو اظهار داشت: متاسفانه رانت واردات، اجازه تولید به هپکو را نخواهد داد.

اطلاع دقیقی در خصوص برنامه تولید و سایر برنامه‌های احیای هپکو وجود ندارد

به گزارش می متالز، رنجبر بیان کرد: تنها اقدام مثبتی که در پایان سال ۹۹ اتفاق افتاد، موضوع تهاتر بدهی‌های شرکت با بانک‌ها بوده است؛ اما اطلاع دقیقی در خصوص برنامه تولید و سایر برنامه‌های احیای هپکو وجود ندارد.

اقدام مثبتی مرتبط با حمایت از تولید داخلی صورت نگرفته است

وی تصریح کرد: موضوع تهاتر بدهی‌های هپکو در حد ابلاغیه به هپکو رسیده، اما هنوز اقدام مثبت دیگری مرتبط با موضوع حمایت از تولید داخلی صورت نگرفته است.

رنجبر ادامه داد: مشکل اصلی هپکو، عدم حمایت دولت از شرکت هپکو در خصوص تولیدات است.

چرایی عدم استقبال دولت از تولیدات هپکو در حوزه معادن، مجهول است

وی تاکید کرد: حمایت‌های دولت به ویژه در بخش معادن کشور که شرکت هپکو بار‌ها در جلسات متعدد اعلام آمادگی برای ساخت تجهیزات مورد نیاز بخش معادن را داشته و پتانسیل اجرایی آن در شرکت وجود دارد؛ مشمول هپکو نشده و چرایی عدم استقبال دولت مجهول است.

متاسفانه دولت با عقد قرارداد واقعی واردات با شرکای خارجی هپکو، هیچ گونه حمایتی از تولید داخلی ندارد

نایب رئیس شورای کار هپکو گفت: متاسفانه دولت با عقد قرارداد واقعی واردات با شرکای خارجی هپکو، هیچ گونه حمایتی ازتولید داخلی ندارد و این اصلی‌ترین معضل برای تولیدات داخلی، شرکت هپکو و اقتصاد کشور خواهد بود.

رنجبر تصریح کرد: آیا دولت از تولیدات شرکت‌های ایران خودرو و سایپا نیز اینگونه حمایت میکند؟

متاسفانه بار‌ها و بار‌ها گفته ایم، اما گوش شنوایی تاکنون نبوده است.

به نظر می‌رسد برخی مسوولان، ذینفع واردات مشابه تولیدات هپکو می‌باشند

وی افزود: تنها راه نجات هپکو و احیای مجدد این شرکت، حمایت از تولید داخلی مجموعه می‌باشد؛ اما چنین به نظر می‌رسد که برخی مسوولان، خود ذینفع واردات مشابه تولیدات هپکو می‌باشند و آنچنان دغدغه و نگرانی و تعهدی نسبت به تولید داخلی و حمایت از آن را ندارند.

نهاد‌های نظارتی و بازرسی به پول شویی‌هایی که در واردات رخ می‌دهد، دقت نظر بیشتری داشته باشند

رنجبر خطاب به مسوولان دستگاه‌های نظارتی کشور گفت: انتظار می‌رود نهاد‌های نظارتی و بازرسی به پول شویی‌هایی که در واردات و موارد این گونه رخ می‌دهد، دقت نظر و بررسی بیشتری داشته باشند.

اگر حوزه‌ی کارگری هپکو به مدیران فرصت دهد، در ماه‌های آتی اثرات تهاتر بدهی‌های هپکو مشهود خواهد شد.
اما مدیرعامل هپکو در گفتگو با عطریاس اظهار داشت: اگر حوزه‌ی کارگری هپکو به مدیران فرصت دهد، در ماه‌های آتی، اثرات موضوع تهاتر بدهی‌های هپکو را در شرکت خواهند دید.

«مهدی کلاته عربی» تصریح کرد: مشکلات هپکو یک شبه ایجاد نشده که یک شبه حل شود؛ موضوع تهاتر تا بخواهد اثرات خود را در حوزه‌ی کارگری و حوزه‌ی مالی شرکت بگذارد، زمان می‌برد.

پیگیر گشایش حساب، تامین سرمایه در گردش و افزایش سرمایه هپکو هستیم

وی گفت: ما به دنبال گشایش حساب‌های شرکت، موضوع افزایش سرمایه شرکت، دریافت تسهیلات و نیز صدور ضمانتنامه بانکی برای هپکو و تامین سرمایه در گردش هستیم؛ بنابراین به صرف اینکه تهاتر بدهی‌های هپکو انجام گرفته، مشکلات هپکو حل نشده است.

از بانک‌ها درخواست می‌کنیم پرونده هپکو را درگیر بروکراسی اداری نکنند

کلاته ادامه داد: ما انتظار نداشتیم که موضوع تهاتر، ۸ ماه طول بکشد؛ اما حال که این بخش کار انجام شده است، از بانک‌ها درخواست می‌کنیم پرونده هپکو را درگیر بروکراسی اداری نکنند و گشایش حساب‌های هپکو تسریع شود تا هپکو بتواند هرچه سریع‌تر ضمانتنامه‌های بانکی لازم را برای ثبت سفارش کار دریافت نماید.

منبع: روزنامه عطر یاس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده