تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۵
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۰۶۲۸۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اولین پایگاه امداد و نجات برای کارگران معادن زغال سنگ شمال کرمان ساخته می‌شود

‌می‌متالز - به دنبال ضعف زیرساخت‌های ایمنی معادن کرمان و تهدید امنیت جانی کارگران؛ اولین پایگاه امداد و نجات برای کارگران معادن زغالسنگ شمال کرمان در شهرستان زرند احداث می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی صادق زاده (فرماندار شهرستان زرند) در جلسه هماهنگی احداث پایگاه امداد و نجات معادن شمال استان کرمانبا اعلام این خبر گفت: طبق مصوبه شورای معادن استان کرمان اولین پایگاه مجهز امداد و نجات برای کارگران معادن زغال‌سنگ شمال کرمان احداث می‌شود.

صادق زاده از آغاز عملیات اجرایی احداث این مرکز با مشارکت و استفاده از ظرفیت معادن و تامین اعتبار از محل اعتبارات حقوق دولتی معادن منطقه در مساحت ۵ هزار متر مربع، با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در نزدیکی تقاطع مسجد حضرت اباالفضل (ع) روستای دشتخاک زرند خبر داد.

او تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام شده بزودی شاهد کلنگ زنی این مرکز خواهیم بود.

صادق زاده در این نشست با بیان اینکه وجود نداشتن مرکز امداد و نجات در دسترس برای معادن زغال سنگ شهرستان‌های زرند و کوهبنان (شمال استان کرمان) مشکلات متعددی را برای سلامت جان کارگران زحمتکش این معادن به وجود آورده است، گفت: این فقدان در حالی است که متاسفانه به صورت متعدد شاهد حوادث تلخی در سطح این معادن هستیم که لزوم احداث یک مرکز امداد و نجات در دسترس را می‌رساند.

️اوتصریح کرد: متولی احداث ساختمان این مرکز شرکت معادن زغال‌سنگ با نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان و با مشارکت و مساعدت ادارات صمت، راهداری و حمل و نقل جاده ای، منابع طبیعی و آبخیزداری و هلال احمر زرند خواهد بود.

فرماندار شهرستان زرند با بیان اینکه مهم‌ترین اقدام برای ارتقای ایمنی معادن و کاهش حوادث احتمالی، آموزش نیروی انسانی است، افزود: این مرکز ضمن نزدیکی حداکثری به وقوع حوادث در معادن، باید آمادگی لازم را برای پاسخ به بحران‌ها و یا حوادث احتمالی در جاده را نیز داشته باشد.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده