تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۰۸۴۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم کرمان:

معادن استان کرمان باید به اهلش واگذار شود

‌می‌متالز - نماینده مردم کرمان گفت: حبس تملک معادن در استان کرمان یک چالش اساسی است، این معادن باید به اهلش واگذار و به نفع مردم استان بهره‌برداری شود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پوراهیمی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان که با حضور زینی‌وند استاندار کرمان برگزار شد با بیان اینکه مشکلات فضای کسب و کار استان کرمان شناسایی و اولویت‌های استانی در بهبود فضای کسب و کار مشخص شده است اظهار داشت: بنگاه‌هایی که زیر ۳۰ درصد ظرفیت کار می‌کنند عملاً هزینه فرصت برای کشور ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه لیست طرح‌های نیمه‌تمام استان کرمان باید تهیه و مشکلات آن‌ها پیگیری شود گفت: آمار مشخصی از طرح‌های راکد و متوقف، نیمه تعطیل و دارای مجوز در استان کرمان وجود ندارد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: صدا و سیما خدمات اتاق بازرگانی استان را که بسیاری از این خدمات عمومی است رسانه‌ای کند تا مردم از این خدمات آگاهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال اصلاح قانون اتاق بازرگانی کشور در مجلس هستیم و در این طرح جایگاه بخش خصوصی کشور ارتقا پیدا می‌کند ادامه داد: برخی از خلا‌های جدی ما در حوزه اقتصادی بخش بازرگانی و تجارت است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه وضعیت عرضه محصولات مناسب نیست و هدررفت محصولات کشاورزی اتلاف منابع کشور است تصریح کرد: جهش تولید همیشه خوب نیست و در شرایطی که امکان صادرات وجود ندارد و محصولات تولید شده هم بیش از نیاز کشور است باید از تولید بیش از حد جلوگیری شود تا اتلاف منابع نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه از صادرات محصولات کشاورزی باید حمایت شده و کارگروه ویژه صادرات در استان تشکیل شود گفت: سیاست‌های ارزی باعث مشکلات زیادی شدند و یک تصمیم اشتباه واحد‌های تولیدی ما را متوقف کرده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حبس تملک معادن در استان کرمان یک چالش اساسی است بیان کرد: بعضی‌ها از خلاء آیین نامه‌ای سوءاستفاده کرده و دوباره در مزایده‌ها شرکت کردند و معادن را در اختیار گرفتند.

وی با بیان اینکه معادن در استان کرمان باید به اهلش واگذار شده و از این معادن به نفع مردم استان بهره‌برداری شود ادامه داد: حبس معادن به هیچ وجه قابل قبول نیست و افرادی که معادن را در اختیار دارند باید معادن را فعال کنند.

جمله "ببینید تهران چه می‌گوید" باید از ادبیات توسعه استان کرمان حذف شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در همین جلسه اظهار داشت: اراده جدی در استان کرمان برای تحقق شعار سال وجود دارد.

سیدمهدی طبیب‌زاده با بیان اینکه از روز‌های ابتدایی سال جدید جلساتی برای پیگیری تحقق شعار سال با حضور مسوولان ارشد استان برگزار شده است گفت: کارگروه ویژه تحقق شعار سال ذیل شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان کرمان با مسوولیت استاندار کرمان تشکیل شده است.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی و دستگاه قضایی در استان نیز همکاری بسیار خوبی داشتند ادامه داد: همه اذعان دارند تا اقدام عملی برای تحقق شعار سال باید انجام شود.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی سعی می‌کند با کار تحقیقاتی و کارشناسی در راستای توسعه استان و تحقق شعار سال فعالیت کند افزود: بهترین پشتیبانی از تولید، رفع موانع است؛ مداخله منفی اگر صورت نگیرد تولیدکنندگان باانگیزه لازم برای تولید بیشتر کار می‌کنند.

طبیب‌زاده با اشاره به اینکه موانع ذهنی در استان داریم که در امر تولید مانع ایجاد می‌کند گفت: روح قوانین، روح مثبتی است، اما در فرآیند اجرا موانع ذهنی باعث برداشت‌های ناصحیح می‌شود که ممانعت ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه موانع فیزیکی را به راحتی می‌توان برطرف کرد، اما موانع ذهنی و فرهنگی به‌سختی برطرف می‌شود و باید دیدگاه مثبت وجود داشته باشد افزود: جمله "ببینید تهران چه می‌گوید" باید از ادبیات توسعه استان حذف شده و ادبیات "ما در کرمان می‌توانیم خودمان مشکلات را حل کنیم" جایگزین آن شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه رفتن به تهران برای تولیدکنندگان هزینه دارد و زمانبر است گفت: موانع موجود توسط اتاق بازرگانی شناسایی و احصاء شده است، مستندات آن وجود دارد و امیدواریم که با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان برطرف شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده