تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۱۷
بازدید: ۲۷۶
کد خبر: ۲۰۶۴۶۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی هلدینگ فرابورسی از افزایش ۱۰۰درصدی سود زیرمجموعه

‌می‌متالز - مدیرعامل سرمایه‌گذاری مس سرچشمه از سود خالص ۱۲۰ میلیارد تومانی هلدینگ زیرمجموعه در سال قبل خبر داد و پیش‌بینی کرد در سال جاری این سود با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی روبرو شود.

به گزارش می‌متالز، میلاد شمس در جلسه پایش سال ۹۹ و برآورد بودجه ۱۴۰۰ شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ راهیان سهام گفت: میزان سود خالص این هلدینگ در سال ۹۹ بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان بود و پیش‌بینی می‌شود برای سال جاری افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته باشد.

وی افزود: این سود بدون در نظر گرفتن سود ناشی از عرضه شرکت‌های زیرمجموعه در بورس است. نقدینگی و سود ناشی از عملکرد هلدینگ‌های راهیان سهام، مس افق و سایر شرکت‌ها طی برنامه‌های مشخص و مدون در زمینه‌های متفاوت از فعالیت‌های فعلی هلدینگ، سرمایه‌گذاری خواهد شد.

طبق گزارش مدیرعامل هلدینگ راهیان سهام با توجه به اصلاحات سازمانی، اصلاح قراردادی و انعقاد قرارداد‌های جدید مدنظر شرکت‌ها این مجموعه سودی بیش از این نصیب "سرچشمه" خواهد کرد؛ بنابراین گزارش، هلدینگ راهیان سهام در ابتدای سال مالی ۹۷ باهدف ایجاد یک هلدینگ تخصصی معدنی و ساختمانی و به‌منظور ایجاد هم‌افزایی بیشتر در مجموعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری مس سرچشمه که بصورت پراکنده فعالیت‌های فوق را انجام می‌دادند، تاسیس شد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده