تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۲۰۵۶۹۵
سرویس خبر : انرژی
نماینده رفسنجان و انار در مجلس اعلام کرد:

لزوم ایجاد خط انتقال جداگانه آب شرب از پروژه خلیج فارس و خروج رفسنجان از بحران

‌می‌متالز - نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: یک راهکار برای حل بحران کم آبی رفسنجان، استفاده از خط انتقال آب خلیج فارس به مس سرچشمه است که ایجاد خط جداگانه برای آب شرب باید صورت گیرد.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام"حسین جلالی" ۲۵ فروردین ماه با ابراز نگرانی از اوضاع فوق العاده نگران کننده در زمینه تامین آب در تابستان پیش رو اظهار کرد: امسال نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد کاهش نزولات آسمانی و باران در استان کرمان داشتیم.

وی افزود: سال سختی در خصوص بارندگی پیش رو داریم و سال قبل ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد‌ها جمع شده بود، امسال ۱۰۴ میلیون مترمکعب ذخیره سازی شده که حدود یک ششم سال گذشته است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کرمان، رفسنجان و زرند سه شهرستانی هستند که به ترتیب بحرانی‌ترین شهر‌های استان از نظر آب محسوب می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در تهران با حضور استاندار کرمان، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، مدیرعامل گل گهر و مدیرعامل خط انتقال آب خلیج فارس به سیرجان، سرچشمه و چادرملو، با هدف بررسی وضعیت آب شرب در رفسجان و کرمان گفت: در این جلسه راهکار‌های رسیدن به یک آب پایدار مورد بررسی قرار گرفت.

جلالی ضمن سفارش مردم به صرفه جویی در مصرف آب افزود: یک راهکار استفاده از خط انتقال آب خلیج فارس به مس سرچشمه است که ایجاد خط جداگانه برای آب شرب باید صورت گیرد و با توجه به اینکه تلاش زیادی برای انتقال آب صورت گرفته و آب هم زیاد است، صنایع مازاد آب خود را می‌توانند بفروشند و وظیفه وزارت نیروست که با خرید مازاد، آب شرب مردم را تأمین کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با تأکید بر اینکه وزارت نیرو باید هرچه سریعتر اقدام کند، گفت: اگر قرار است دولت یا سازمان برنامه و بودجه تصویب کنند، باید سریعتر این کار انجام شود.

وی متذکر شد: در جلسه مذکور قرار شد راهکار‌های حقوقی و قانونی واگذاری آب به مردم پیدا شود و با استفاده از ۹ درصد حقوق دولتی معادن این انتقال آب صورت گیرد و ما مصمم و پیگیر هستیم مسأله آب شرب مردم رفسنجان حل شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده