تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۰
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۲۰۶۴۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مجلس:

موانع تولید با همکاری قوا مرتفع می‌شوند

‌می‌متالز - نماینده مردم سمیرم در مجلس یازدهم گفت: موانع و مشکلات بر سر راه تولید محصول داخلی در سال ۱۴۰۰ با همکاری قوای مجریه، مقننه و قضاییه مرتفع و محقق می‌شود.

به گزارش می‌متالز، نماینده مردم سمیرم در مجلس یازدهم گفت: موانع و مشکلات بر سر راه تولید محصول داخلی در سال ۱۴۰۰ با همکاری قوای مجریه، مقننه و قضاییه مرتفع و محقق می‌شود.

اصغر سلیمی اظهار داشت: بخشی از این مشکلات و دست انداز‌های این بخش با کمتر شدن کاغذ بازی‌ها بین ادارات دولتی و همچنین با همراهی سایر نهاد‌ها برطرف خواهد شد.

به گفته وی زمانی که یک سرمایه‌گذار تشویق و حمایت شود طبیعی است که ثمره آن اشتغال و کارآفرینی مناسب خواهد بود و رونق و جهش تولید را نیز به دنبال خواهد داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت توسعه صنعتی با تکیه بر مواهب طبیعی و شرایط اقلیمی، اظهار داشت: هر نقطه از خاک ایران اسلامی امکانات، اقلیم خاص، نیروی انسانی و ظرفیت‌هایی دارد که اگر در مسیر درست به کار گرفته شوند، پشتیبان و حامی تولید ایرانی خواهند بود.

سلیمی خاطرنشان کرد: توجه به کسب و کار‌های خانگی و کوچک همچنان می‌تواند راهگشا باشد و زمینه کار و تولید مقرون به صرفه و زودبازده در بسیاری از نقاط کشورمان را فراهم کند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، توجه به مشاغل خانگی را کلید طلایی رونق تولید برشمرد و گفت: ۹ درصد اشتغال در ایران و سایر کشور‌ها در بخش مشاغل خُرد و بنگاه‌های کوچک شکل گرفته و بنابراین باید به بخش این نوع اشتغال، به صورت منسجم‌تر ورود کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به اینکه تفکیک جنسیتی در این دست مشاغل وجود ندارد، اشاره و اضافه کرد: مرد و زن می‌توانند با توجه به مهارت خود در خانه، نه تنها برای خود بلکه برای سایر بستگان شغل و درآمد مناسب ایجاد کنند.

وی برپایی کارگاه‌های مختلف خانگی قالی‌بافی، خیاطی، تولید ترشی، سرکه و همچنین نان محلی را از جمله مشاغل مناسب خطه سمیرم عنوان کرد که اگر با تدبیر و بازاریابی خوبی همراه شوند زمینه ساز تحول اقتصاد عشایری، محلی و روستایی را به دنبال خواهند داشت.

نماینده سمیرم در خانه ملت، توجه به تعاون و کار گروهی در این نوع فعالیت‌ها را ضروری برشمرد و اظهار داشت: مشارکت فعالانه مسوولان و متقاضیان در کنار بازار فروش در این طرح پیش برنده و کمک کننده خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اول فروردین، به سیاق سال‌های گذشته، سال نو سیاسی در ایران را با تعیین چارچوب حرکتی و اقدامی برای مسوولان آغاز کردند. ایشان سه حوزه مشخص اقتصاد، سیاست داخلی و روابط بین المللی را به عنوان عرصه‌های مهم و اثرگذار کشور مورد واکاوی قرار داده و به تبیین مهمترین مسائل و موضوعات آن پرداختند.

رهبر انقلاب در سخنرانی ابتدای سال، رفع موانع تولید در حوزه اقتصاد، مشارکت پرشور مردم در انتخابات و صبوری و راستی آزمایی در روابط بین الملل را به عنوان مهم‌ترین اصول جمهوری اسلامی در سال آینده مورد تاکید قرار دادند. ایشان تاکید کردند با ایجاد بستر‌هایی که چندان هم دور از دسترس نیست؛ می‌توان به ثبات اقتصادی در کشور دست یافت.

در استان اصفهان افزون بر ۹ هزار واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.

منبع: پایگاه خبری معدن نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده