تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۸
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۰۶۵۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه:

لجبازی در "بورس"

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه گفت: متاسفانه اتفاقاتی صورت گرفت که موجب شده بازار روی لج بیفتد و شاهد این وضعیت باشیم.

به گزارش می‌متالز، علی یوسفیان درباره رشد شاخص در بازار امروز اظهار کرد: چند هفته این الگو در بازار در حال اجرا است، شنبه و یکشنبه بازار منفی است، دوشنبه کمی وضعیت بهتر است و سه‌شنبه مثبت می‌شود.

کارشناس بازار سرمایه افزود: بسیاری از فرمول‌های در بازار به هیچ اتفاقی وابسته نیستند و مدام تکرار می‌شوند و اتفاقاتی که صورت می‌گیرد نمی‌تواند اثر جدی بر بازار بگذارد.

وی با اشاره به مصوبه تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار گفت: این رقم هم مشکلی از بازار رفع نمی‌کند و درنهایت فقط برای چند روز می‌تواند بازار را مثبت نگه دارد.

یوسفیان بیان کرد: با این حمایت‌ها بازار حرکتی نخواهد داشت و این حرکت باید از خود بازار شروع شود و تا این موضوع اجرایی نشود وضعیت به همین‌گونه خواهد بود.

کارشناس بازار سرمایه بابیان اینکه اگر فرصت سودآوری اگر وجود داشته باشد نیاز به هیچ نقدینگی نیست، تصریح کرد: در حال حاضر فرصت سودآوری در بازار وجود ندارد و هیچ سهمی سود نمی‌دهد.

وی تأکید کرد: متأسفانه با اتفاقاتی که صورت گرفته موجب شده بازار روی لج بیفتد و شاهد این وضعیت باشیم.

یوسفیان گفت: فشاری که روی دولت و سازمان بورس به‌واسطه کاهش قیمت‌ها واردشده موجب تغییرات در دامنه نوسان شد و بیشتر به دنبال خرید فرصت هستند تا شرایطی به وجود بیاید سودآوری ایجاد شود.

کارشناس بازار سرمایه درباره بازگشت معاملات الگوریتیمی به بازار بیان کرد: سازمان بورس تعیین‌کننده نیست و تحت‌فشار ناچار به بازگرداندن معاملات الگوریتمی به بازار شده است تا شاید ریزش در بازار کمتر شود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده