تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۲۸۱
کد خبر: ۲۰۶۷۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
[ویدئو]

افزایش تولید فولاد به سالانه ۲۰۰ هزار تن در دامغان

‌می‌متالز - طرح توسعه تولید مجتمع فولاد کویر دامغان با پیش بینی افزایش تولید ۲۰۰ هزار تن محصول آهن اسفنجی و شمش فولادی از سالجاری اجرایی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مدیر عامل مجتمع فولاد کویر دامغان گفت: هم اکنون ۱۰۰ هزار تن در سال آهن اسفنجی و ۱۰۰ هزار تن شمش فولادی در سال در دو واحد مجزای این مجتمع تولید می‌شود که با اجرای دو طرح توسعه بزرگ این ظرفیت دوبرابر می‌شود.
مهدی رنجبری با بیان اینکه در دو واحد این مجتمع ۴۰۰ نفر بطور مستقیم مشغول بکارند افزود: با تکمیل و بهره برداری از طرح توسعه و جذب ۲۰۰ نفر متقاضی واجد شرایط کار در شهرستان دامغان، اشتغالزایی این مجتمع تا ۵۰ درصد ارتقاء می‌یابد.
وی گفت: واحد احیاء مجتمع فولاد کویر دامغان، تنها کارخانه فولاد کشور است که سنگ آهن را با حذف مراحل کنسانتره و گندله سازی با روش احیاء سنگ آهن در فرآیند گروه مستقیم به آهن اسفنجی تبدیل می‌کند.
رنجبری افزود: واحد ذوب و ریخته گری این مجتمع نیز با جمع آوری و پالایش آهن قراضه‌ها و ترکیب آن با محصول آهن اسفنجی و آلیاژ سازی بومی سازی شده، شمش‌های فولادی مورد نیاز صنعت ساختمان و سایر صنایع را با طول و مقاطع مبتنی بر نیاز مشتری تامین می‌کند.
اجرای سامانه کنترل و مانیتورنیگ واحد احیاء برای افزایش سرعت تولید و کاهش خطای انسانی و بومی سازی قطعات خط تولید ریخته گری و جلوگیری از واردات ماشین آلات در شرایط تحریم ظالمانه از دستاورد‌های این مجتمع در یک سال گذشته بشمار می‌آید.

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده