تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۴
بازدید: ۲۶۴
کد خبر: ۲۰۷۴۷۵
سرویس خبر : صنایع کوچک
رحیمی:

سازمان صنایع کوچک زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی بانه را چند برابر قیمت به متقاضیان واگذار می‌کند

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید: سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های صنعتی به مانند بنگاه‌های معاملات املاک، زمین‌های واگذار شده را به چند برابر قیمت تمام شده به متقاضیان واگذار می‌کند.

به گزارش می‌متالز، بهزاد رحیمی با اشاره به گران فروشی زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی بانه، گفت: در منطقه ویژه اقتصادی بانه که تنها افتخار سرمایه‌گذاری دولت است، سازمان صنایع کوچک و شرکت‌های صنعتی به مانند بنگاه‌های معاملات املاک، زمین‌های واگذار شده را به چند برابر قیمت تمام شده به متقاضیان واگذار می‌کند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر زمین‌های این منطقه را متری ۳۰۰ هزار تومان به سرمایه گذاران می‌فروشند که این امر موجب فراری و دلسرد شدن سرمایه گذاران می‌شود، به طور مثال تولیدکنندگان در ابتدای امر برای خرید ۵ هزار متر زمین باید حدود ۱.۵ میلیارد تومان هزینه کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: این منطقه چه ویژگی، مزایا و زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل و نقل دارد که با مناطق برخوردار باید رقابت کند؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: علت گران فروشی زمین‌های منطقه ویژه اقتصادی بانه را از وزیر صنعت، معدن و تجارت جویا شدم که این سوال پس از شروع جلسات کمیسیون‌های تخصصی در کمیسیون مربوطه بررسی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده