تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۳
بازدید: ۶۴۴
کد خبر: ۲۰۰۰۲۵
سرویس خبر : صنایع کوچک
در نشست "کمیته استان تهران فراکسیون اصناف و اشتغال" مطرح شد؛

عدم اجرای قانون یکی از موانع گسترش صنایع کوچک/مجلس وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهد

‌می‌متالز - رئیس فراکسیون اصناف مجلس گفت: برخی از موانع موجود بر سر راه گسترش صنایع کوچک، ناشی از عدم اجرای قانون است که نمایندگان در راستای انجام وظایف نظارتی خود به این مهم نیز نظارت خواهند کرد.

به گزارش می‌متالز، نشست " فراکسیون اصناف و اشتغال مجلس" با حضور شهبار حسن‌پور بیگلری رئیس فراکسیون، آرا شاهوردیان رئیس کمیته تهران این فراکسیون، مجتبی توانگر عضو کمیته تهران و رئیس کمیته اقتصاد صنفی فراکسیون، سمیه محمودی عضو هیات رئیسه فراکسیون و علی رسولیان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.

به همین منظور شهباز حسن‌پور بیگلری در تشریح این جلسه با بیان اینکه امید است بتوان در بحث حمایت از کسب و کار‌های خرد گام‌های موثر و بلندی در سال ۱۴۰۰ برداشت، گفت: در این جلسه برخی از دغدغه‌های نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت البته این دغدغه‌ها ازسوی اینجانب و آقایان شاهوردیان و توانگر در قالب سوال از وزیر صمت ثبت شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجس شورای اسلامی ادامه داد: معاون وزیر صمت به این سوال مبنی براینکه برنامه‌های وزارت صمت برای توسعه خوشه‌های صنعتی در حوزه صنفی چیست؟ و تاکنون چه عملکردی داشته‌اند، پاسخ داد.

حسن پور با اشاره به اینکه خوشه‌های صنعتی محدوده‌های کوچک صنعتی هستند، بیان کرد: در واقع واحد‌های کوچک و مرتبط صنعتی، کنار هم جمع می‌شوند و با همکاری یکدیگر به ارائه تولید و خدمات پرداخته و این مهم سبب می‌شود که علاوه بر ارزان‌تر شدن تولید، کیفیت خدمات آن‌ها بالاتر رود، هرچند این مهم در برنامه وزارت صمت قرار دارد، اما با موانعی رو به رو است.

وی گفت: این موانع باید در مجلس در قالب اصلاح قانون و وضع قوانین جدید برطرف شود البته یک سری از موانع نیز ناشی از عدم اجرای قانون است که نمایندگان در راستای انجام وظایف نظارتی خود به این مهم نیز نظارت خواهند کرد.

رئیس فراکسیون اصناف و اشتغال مجلس با بیان اینکه در پایان این جلسه چند تصمیم گرفته شد، توضیح داد: مقرر شد؛ سازمان صنایع کوچک به صورت هفتگی در بحث خوشه‌های صنعتی به فراکسیون گزارش دهد تا فراکسیون آن‌ها را در کمیسیون‌های مربوطه پیگیری کند، همچنین هر یک ماه یکبار یک جلسه مشترک برگزار شود و سازمان نتیجه کار‌های خود را در یک ماه گذشته ارائه کند.

عدم اجرای قانون یکی از موانع گسترش صنایع کوچک/مجلس وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهد

عدم اجرای قانون یکی از موانع گسترش صنایع کوچک/مجلس وظیفه نظارتی خود را انجام می‌دهد

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی(خانه ملت)

عناوین برگزیده