تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۳
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۲۰۷۵۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فرابورس اطلاع رسانی کرد؛

راه‌اندازی درگاه اطلاع‌رسانی تجمیعی اسناد خزانه

‌می‌متالز - مدیر ابزار‌های نوین مالی فرابورس تاکید کرد؛ جهت استفاده از درگاه اطلاع‌رسانی تجمیعی اسناد خزانه، لازم است شماره تلفن همراه ذینفعان اسناد خزانه اسلامی در فهرست‌های هفتگی بانک‌های عامل به فرابورس ایران ارسال شود.

به گزارش می‌متالز، ندا بشیری، مدیر ابزار‌های نوین مالی فرابورس ایران با اشاره به اینکه تماس‌های مکرری از سوی دارندگان اسناد خزانه برای اطلاع از کد پیگیری، وضعیت کلی اسناد خزانه صادرشده و مشکلاتشان در اخذ اصل برگه اسناد خزانه اسلامی دریافت کرده‌ایم، اظهار کرد: در راستای حل این مشکلات و بهبود کیفیت اطلاع‌رسانی به ذینفعان اسناد خزانه اسلامی، فرابورس «درگاه اطلاع‌رسانی تجمیعی اسناد خزانه» را در اواخر سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی کرد.

وی درخصوص خدمات این سامانه، افزود: از طریق درگاه اطلاع رسانی تجمیعی اسناد خزانه اسلامی، ذینفعان قادر خواهند بود تمامی اطلاعات اسناد خزانه اسلامی صادرشده که به فرابورس ایران ارسال شده است را مشاهده کنند.

بشیری با بیان اینکه اطلاع‌رسانی این درگاه از طریق واردکردن کد یا شناسه ملی و همچنین شماره تلفن همراه معرفی‌شده از سوی دستگاه‌های صادرکننده اوراق امکان‌پذیر است، ادامه داد: پس از وارد کردن این اطلاعات، کد تایید به تلفن همراه کاربر فرستاده می‌شود که پس از وارد کردن آن، تمامی اطلاعات اسناد خزانه اسلامی دریافت شده توسط فرابورس ایران مشاهده می‌شود.

مدیر ابزار‌های نوین مالی فرابورس تاکید کرد که جهت استفاده از درگاه اطلاع‌رسانی تجمیعی اسناد خزانه، لازم است شماره تلفن همراه ذینفعان اسناد خزانه اسلامی در فهرست‌های هفتگی بانک‌های عامل به فرابورس ایران ارسال شود.

وی با اشاره به اینکه فرابورس ایران مسئولیتی در قبال صحت شماره‌های تلفن همراه ندارد، افزود: از این رو ضروری است دستگاه‌های واگذارکننده اوراق نسبت به اعلام شماره تلفن صحیح ذینفعان اسناد خزانه اسلامی به بانک‌های صادرکننده اهتمام ورزند.

گفتنی است، امکان قبلی رهگیری اسناد خزانه به صورت تکی و با وارد کردن شناسه ملی و کد رهگیری کماکان در سایت فرابورس پابرجاست.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده